תשעת רתכי ה-TIG הטובים והזולים ביותר למתחילים

חיפוש באינטרנט אחר רתכי TIG מגלה עשרות מכונות ומגוון מביך של תכונות. המחירים לרתכי TIG נעים בין עלות של לילה בעיר ועד לרתכים שעולים כמו מכונית קטנה. כיצד יכול מתחיל למצוא את רתכת ה-TIG הטובה והמשתלמת ביותר?

מהם תשעת רתכי ה-TIG הטובים ביותר למתחילים? לפני שאתה קונה את רתך ה-TIG הראשון שלך, כדאי לחשוב למה אתה רוצה רתך TIG ומה אתה עשוי לרתך. האם אתה מעוניין ללמוד TIG לשמה, או שאתה לוחם סוף שבוע שרוצה לבנות מגוון פרויקטים? האם תרתך אלומיניום, פלדה עבה או מתכת חלודה?

התשובות לשאלות אלו יקבעו מה מתאים לך.

מומחה TIG

אם המטרה שלך היא ללמוד ריתוך TIG, אולי יהיה לך טוב יותר עם רתך יקר יותר ל-TIG בלבד המאפשר גמישות רבה מבחינת סוג המתכת והעובי. מידת השליטה הגבוהה יותר שאתה מקבל עם רתך TIG בלבד מאפשרת לך לבצע התאמות עדינות עבור סוג המתכת והעובי. זה אפילו יכול לעזור לך לרתך מתכות שונות יחד.

ריתוך כללי

אם המטרה שלך היא להצטרף למתכת לפרויקטים בצורה הטובה ביותר, שקול רתך רב-תהליכים שיכול לרתך MIG או קשת בנוסף ל-TIG. היכולת לעבור בין תהליכי ריתוך מאפשרת לך להגדיר את הריתוך הטוב ביותר עבור כל מצב.

עבודות שונות עובדות טוב יותר עם תהליכי ריתוך שונים. TIG מייצר ריתוכים יפים אך דורש שהמתכת תהיה נקייה לחלוטין. רתכי קשת (הנקראים גם רתכי מקל) אינם יוצרים ריתוך יפה אך יכולים להתמודד עם מתכת חלודה או מלוכלכת עם המוט הנכון. רתכי קשת עובדים טוב יותר גם בחוץ מאשר רתכים מוגני גז. רתכי MIG נוטים להיות המהירים ביותר, מה שיכול להיות חשוב עבור עבודות גדולות יותר.

אילו מתכות?

כדאי גם להקדיש מחשבה אילו מתכות תרצו לרתך. ריתוך TIG אלומיניום דורש שימוש בזרם חילופין. מכונות ה-TIG הזולות ביותר יכולות לרתך רק עם DC, כך שחסכון בכסף לא יעזור לך אם אתה רוצה לרתך אלומיניום. גם אם אתה מתחיל, עדיף להוציא קצת יותר עבור רתך שיכול לעשות מה שאתה רוצה כדי “לחסוך” כסף על רתך שאתה לא יכול להשתמש בו.

אם אתה רוצה לרתך פלדה בלבד, אתה צריך לחשוב כמה כוח אתה צריך. פלדת ריתוך TIG דורשת כאמפר אחד לכל 0.001 עובי פלדה. טבלה זו מפרטת כמה סוגי ריתוך נפוצים בעובי המתכת והמגברים הדרושים לריתוך.

רתכי TIG ברמה התחלתית מגיעים ל-200 עד 225 אמפר, כך שאם אתם מתכוונים לתקן חומר כבד, לבנות נגררים או גדרות, או לתקן ציוד חקלאי, רתכת TIG ברמת כניסה לא תעבוד. כמו כן, קשה לבצע ריתוך TIG בחוץ או על מתכת מלוכלכת וחלודה… אם אתה בונה גדר, מתקן ציוד חקלאי או ריתוך חלקי מנוע שמנוניים, רתכי קשת מתאימים הרבה יותר למשימה.

עֲמִידוּת

לבסוף, תחשוב כמה אתה רוצה לרתך. רתכים פחות יקרים לפעמים נכשלים בעומסים כבדים. אם אתה מרתך כל יום, אולי יהיה זול יותר לקנות רתכת יקרה שתחזיק מעמד מאשר סדרה של רתכות חד פעמיות שמתקלקלות.

תכונות רתך TIG

המחיר של רתך תלוי במספר תכונות. כבר נגענו באמפראז’. זה מדד לכמות האנרגיה שהרתך מוציא. יותר אמפר פירושו ריתוך חם יותר, מה שאומר שאתה יכול לחבר מתכת עבה יותר. אתה גם צריך יותר זרם כדי לרתך מתכות שהן מוליכות טובות, כמו אלומיניום ונחושת. ישנן תכונות אחרות שמשפיעות גם על מחירי הרתכים.

מקור כוח

רתכי TIG עשויים להשתמש בזרם 110 וולט, זרם 220 וולט, או שניהם. זרם ביתי סטנדרטי הוא 110 וולט. בדרך כלל, מעגלי ה-220 וולט היחידים בבית מיועדים למייבשי כביסה, תנורים ותנורי חימום. ככלל, ריתוך עם 110 וולט אינו מאפשר לך לקבל את מלוא הזרם שהרתך יכול לכבות. אתה צריך מעגל 220 וולט כדי לקבל כוח מקסימלי מהרתך שלך. זה בדרך כלל אומר קריאה לחשמלאי.

טיפ מקצועי: רוב המעגלים הביתיים הם 15 אמפר או 20 אמפר. רתכי 110 וולט צריכים מפסק של 30 אמפר. אם אתה מגלה שהרתך מכה את המפסק לעתים קרובות, אתה צריך מפסק גדול יותר. אם בכל זאת אתה צריך לקרוא לחשמלאי, קדימה, בקש ממנו להתקין מעגל 220 וולט כדי שהרתך שלך באמת יוכל לפעול.

מחזור חובה

מחזור העבודה אומר לך כמה דקות הרתך שלך יכול לפעול ללא התחממות יתר. זהו אחוז הזמן שהרתך שלך יכול להפעיל ולכבות בהגדרת זרם נתון. החישוב הוא:

דקות הפעלה / (דקות הפעלה + דקות הפסק) = מחזור עבודה %

רתך עם מחזור עבודה של 20% יכול לפעול במשך שתי דקות, ואז צריך שמונה דקות להתקרר (2/[2+8]=20%). זהו מחזור עם הספק נמוך. מחזורי עבודה של 40-50% הם בינוניים, בעוד שמחזורי עבודה של 60-80% הם גבוהים. ישנן מכונות עם 100% מחזורי עבודה, אבל הן מכונות תעשייתיות כבדות. מפעלים צריכים מכונות שיכולות לפעול ללא הפסקה במשך שמונה שעות, אבל רתכים ביתיים לא.

לרתכים פחות יקרים יש מחזורי עבודה קצרים יותר. זו לא בעיה עבור לוחמי סוף שבוע, אבל זה יכול להיות אם אתה הולך לרתך הרבה.

ריתוך דופק

לחלק מרתכי TIG יש את היכולת לרתך דופק. זה אומר שהאמפר עולה ויורד כמה פעמים בשנייה בפולסים מהירים. ריתוך דופק שומר על נוזל הריתוך עם פחות חום כולל. פחות חום כולל אומר שהמתכת לא תתחמם יתר על המידה כל כך מהר, ומונעת עיוות וחמצון. פעימה מועילה במיוחד אם אתה מרתך חומר דק מאוד.

זרם ישיר או חילופין

קוטביות היא הכיוון אליו זורם הזרם החשמלי. זרם ישר (DC) שומר על הקוטביות נעה באותו כיוון כל הזמן, בעוד שזרם חילופין (AC) הופך את הקוטביות במהירות קדימה ואחורה. פלדה מרותכת תמיד עם DC. אלומיניום בדרך כלל מתמזג עם AC מכיוון שהיפופי הקוטביות עוזרים לפרק תחמוצת אלומיניום על פני המתכת. תחמוצת האלומיניום יכולה להפחית את איכות הריתוך אם היא נשארת לבד.

רתכי ה-TIG הפחות יקרים הם DC בלבד, אז כדאי להימנע מהם אם אתה יודע שתרתך TIG הרבה אלומיניום. אם אינך רוצה להיענות ליכולת AC, האפשרות השנייה לריתוך אלומיניום היא להשתמש ברתך רב-תהליכי. רתכי MIG ו-Arc יכולים להשתמש במוט עם שטף בתוכו אשר ישפשף את התחמוצת.

Arc Start

לרתכי TIG יקרים יותר יש התחלת קשת ללא מגע. זה מגדיל את הזרם באופן זמני בתחילת הריתוך כדי לפצח קשת מבלי לגעת במתכת. התחלת קשת ללא מגע עוזרת לשמור על אלקטרודת טונגסטן נקייה יותר מהשיטה המסורתית של גירוד האלקטרודה על פני המתכת. עם זאת, ההתחלה ללא מגע כרוכה בעלות גבוהה יותר.

נקודות מחיר

בדקנו רתכים בכמה נקודות מחיר שונות כדי לקבוע את רתכת ה-TIG הטובה והזולה ביותר למתחילים. הרתכים הזולים ביותר הם מכונות מיובאות קלות משקל. אלה טובים לעובדי מתכת חדשים לגמרי, לאנשים שיש להם חנות קיימת ורוצים להוסיף TIG, ולאנשים שרוצים להיות מסוגלים לקחת רתכת TIG למקומות אחרים. הם אינם טובים עבור מומחי TIG או רתכים יומיומיים.

טווח המחירים האמצעי מוסיף המון תכונות בהשוואה לרתכים ברמת הכניסה. בהתאם לדגם, אלה כוללים ריתוך דופק, יכולת AC או התחלת קשת ללא מגע. לחלקם יש את היכולת לרתך עם MIG וגם TIG. רתכים בטווח מחירים זה מסוגלים לרתך אלומיניום הרבה יותר טוב מהרתכים בעלות נמוכה.

הרתכים היקרים ביותר מגיעים עם הרבה תכונות. הם גם מגיעים ממותגים ותיקים ומבוססים שיש להם מוניטין של איכות ושירות. אם אתה רוצה לרתך כל יום במשך שנים רבות, רתך ה-TIG הזול ביותר הוא קופסת מותג של חברה מבוססת כמו מילר, לינקולן או הובארט. זה יהיה זול יותר לקנות אחד כזה פעם אחת כדי לשלם עבור סדרה של רתכים מיובאים שמתקלקלים.

רתכים בעלות נמוכה

נקודת המחיר הראשונה עבור רתכי TIG הן מכונות בעלות נמוכה. אלה טובים לאנשים שרק רוצים לנסות ריתוך TIG כדי להרגיש את זה, ולאנשים שצריכים להיות מסוגלים לקחת איתם רתך לעבודה בבית של חבר. מכונות אלו אינן רתכות יומיומיות, וחלק מהאנשים ירתכו מספיק כדי לשחוק אותן. אם אתה רוצה לנסות TIG אבל אתה לא מחפש להוציא הון, בדוק את הרתכים האלה.

1. Amico Power TIG-185 TIG / רתך קשת

ב-19 פאונד בלבד, ה-Amico TIG-185 הוא הרתך הקטן ביותר שנבדק. זה גם הכי פחות יקר בזמן הכתיבה. הזרם המרבי הוא 180, ומחזור העבודה הוא 60% בעומס מלא. זוהי מכונה משולבת TIG / סטיק הפועלת על זרם 110 ו-220 וולט.

דברים שאנחנו אוהבים:

  • מחיר נחמד
  • נייד
  • גָמִישׁ; יכול להריץ TIG ולהדביק
  • התחלה בתדר גבוה להארכת חיי האלקטרודה
  • מגיע עם כל מה שצריך מלבד ווסת גז לגז המגן
  • פקדים פשוטים מקלים על ההגדרה

דברים שאנחנו לא אוהבים:

  • לא יעבוד עם דוושת רגל
  • בקרות פשוטות מגבילות את הגמישות
  • לא ירתך AC, אז אתה לא יכול לעשות הרבה עם אלומיניום
  • לרתכים מיובאים אין מוניטין רב של עמידות או קלות תיקון

הכי טוב בשביל:

רתך זה מצוין למתחילים שרוצים להתחיל לרתך או לרתכים מנוסים שרוצים לנסות TIG. עם כניסת הכוח קלת המשקל והגמישה, זה גם שימושי להסעה לביתו של חברך כדי לעזור לו בפרויקטים. עם זאת, זה לא מיועד למתכת עבה או לרתכים שמחפשים מכונה שתפעל כל יום.

2. Yeswelder TIG-205DS TIG / Arc Welder

ה-Yeswelder TIG-205 היא עוד מכונה משולבת קטנה שתרתך עם TIG או סטיק. יש לו מחזור עבודה של 60% והוא ירתך עד 200 אמפר. הוא יפעל על זרם 110 או 220 וולט. זו עוד מכונה קלת משקל, אבל עם קצת יותר כוח מה-Amico TIG-185. הזרם הנוסף מאפשר לך לרתך פלדה שעוביה בערך 1/32 אינץ’.

דברים שאנחנו אוהבים:

  • זה מגיע עם כל מה שאתה צריך עבור ריתוך TIG מלבד ווסת הגז.
  • בקרות קלות לתפעול
  • יכול להריץ TIG או מקל
  • טכנולוגיית התחלה רכה מקלה על פיצוח קשת מבלי לזהם את המוט
  • הרתך במשקל 23 פאונד קל להובלה

דברים שלא אהבנו:

  • למכונות קלות יש לפעמים בעיות עמידות
  • אין זרם חילופין לריתוך אלומיניום
  • אין דוושת רגל כדי לשלוט באמפראז’ תוך כדי תנועה

הכי טוב בשביל:

זה עוד רתך טוב לאנשים שרק מתחילים. עם 200 אמפר, זה רתך מוצק לביצוע עבודות מבניות קלות אם אתה כל כך נוטה. זה גם קל מספיק כדי לקחת אותו לחנויות אחרות. זהו רתך טוב לחובבי רכב שלפעמים צריכים לבצע ריתוך קל.

 

Leave a Comment