האם טיפים לריתוך MIG הם אוניברסליים? בוא נגלה!

אז אתה רוצה לנסות את היד שלך בריתוך MIG, ואתה תוהה לגבי הטיפים ליצירת קשר. האם כולם עשויים אותו הדבר? איך הם מיוצרים ובאילו חומרים משתמשים? האם הם מגיעים בגדלים ובמתחים שונים, או שמא עצות MIG אוניברסליות?

קצות מגע לריתוך MIG אינם אוניברסליים. בגודלם, הם נעים בין .024 אינץ’ ל-.094 אינץ’. הם עשויים מסגסוגות מתכת שונות. הם אפילו מעוצבים אחרת: חלקם מצוירים, אחרים קדחו. כל קצה MIG מיועד לגודל חוט ומתח ספציפיים, וחומרי ריתוך ספציפיים.

אז מה ההבדלים בין קצות ריתוך MIG? ואיך יודעים באילו טיפים להשתמש לאילו פרויקטים? המשך לקרוא כדי לגלות את כל מה שאתה צריך לדעת על טיפים ליצירת קשר לריתוך MIG.

האם טיפים לריתוך MIG הם אוניברסליים?

טיפים לריתוך MIG אינם אוניברסליים. הם מגיעים בווריאציות רבות ושונות, וכל וריאציה מיועדת למגוון ספציפי של שימושים.

כמה מההבדלים הברורים ביותר בין טיפים ליצירת קשר עם MIG כוללים:

  • גודל. גודלו של קצה ריתוך מתייחס לעובי החוט שהוא נועד להזין. ככל שהמספר גבוה יותר, החוט עבה יותר, וככל שהחוט עבה יותר, כך נוצר יותר חום מהאקדח.

טיפים גדולים יותר וחוטים עבים יותר פירושם בדרך כלל שתבצע את העבודה מהר יותר, אך חשוב לבדוק את הדירוגים וההמלצות על אקדח הריתוך שלך לפני שתחליט באיזה גודל להשתמש.

הגדלים נעים בין .024 אינץ’ ל-.094 אינץ’.

  • חוֹמֶר. טיפים רבים למגע MIG עשויים מנחושת סטנדרטית, אך ניתן להשתמש גם בחומרים אחרים. לעתים קרובות נעשה שימוש בסגסוגות נחושת-כרום-זירקוניום, וכך גם נירוסטה. כמה עצות MIG מצופים גם בכסף.

נסתכל מקרוב על החומרים שבהם נעשה שימוש בהמשך מאמר זה.

  • לְעַצֵב. האופן שבו נעשה טיפ יכול לתרום לכמה זמן הוא יימשך. יצרנים רבים יוצרים טיפים של MIG על ידי ציור המתכת לצורת הקצה באמצעות ציר, בתהליך שנקרא ציור. אחרים קודחים את חור הקצה ובתוך הקצה כדי ליצור משטח חלק. תהליך זה מכונה קידוח.

באופן כללי, טיפים קדחו הם הרבה יותר עשויים היטב ועמידים יותר. נסתכל מקרוב על שתי השיטות הללו בהמשך מאמר זה.

איזה חוט הוא טיפ לריתוך MIG?

טיפים לריתוך MIG מגיעים עם חוטים שונים בהתאם לעיצוב של אקדח הריתוך.

החוטים נעים בין M6 ל-M12, כאשר הגדלים הנמוכים יותר מתואמים בדרך כלל לאמפראז’ של האקדח. טיפים עם חוטים קטנים יותר משמשים ברובים בעלי אמפר נמוך יותר, בעוד שפתילים גדולים יותר משמשים ברובים בעלי אמפר גבוה יותר.

מהם גדלים והמרות של קצה MIG ריתוך?

קצות מגע של MIG מגיעות במגוון גדלים הניתנים לזיהוי על ידי מילימטרים או אלפיות אינץ’. כמה מהגדלים הנפוצים ביותר ניתן למצוא בתרשים למטה, בגודלם במילימטרים ובאינצ’ים להמרה קלה.

מהם טווחי המתח עבור כל טיפ MIG?

טווח המתח יהיה תלוי יותר באקדח ובחוט שבו נעשה שימוש. באופן כללי, גדלי חוד קטנים יותר משמשים עבור רובי זרם נמוך יותר בעוד שגדלים גדולים משמשים עבור רובי זרם גבוה יותר.

באילו חומרים משתמשים לייצור טיפים לריתוך MIG?

  • נְחוֹשֶׁת. קצות נחושת סטנדרטיות משמשות לרוב בכלי ריתוך ידני. יש להם את המוליכות הגבוהה ביותר מכל קצה מגע, אבל הם גם רגישים ביותר לבלאי וייתכן שיידרשו להחליף אותם בתדירות גבוהה יותר מאשר טיפים אחרים.
  • סגסוגת נחושת כרום זירקוניום. משמש לרוב עבור ריתוך רובוטי והזנת חוטים חמים בריתוך לייזר, לנחושת-כרום-זירקוניום יש סבילות חום גבוהה בהרבה מקצות נחושת רגילות. זה לא מוליך כמו נחושת רגילה.
  • נחושת מצופה כסף. קצוות נחושת מצופים כסף מחזיקים מעמד זמן רב יותר מקצות נחושת רגילות והם גם מוליכים יותר. הם יכולים לעלות עד 50% יותר מקצות נחושת רגילות, אך תוחלת החיים והביצועים המשופרים הופכים את העלות לשווה עבור רתכים רבים.
  • נחושת-כרום-זירקוניום מצופה כסף. טיפים כבדים אלו יכולים להחזיק מעמד אפילו יותר מאשר טיפים מצופים כסף רגילים, מכיוון שהם לא יתחילו להישחק עד שהם יחוו טמפרטורות של כמעט 1,500 מעלות F! הם די יקרים ומשמשים בדרך כלל בריתוך רובוטי.
  • פלדת אל – חלד. קצוות נירוסטה משמשים בעיקר להזנת חוט קר בתהליכי ריתוך לייזר. הם לא מאוד מוליכים, אבל הם עמידים במיוחד נגד בלאי.

כיצד לדעת באיזה טיפ MIG להשתמש

עם כל כך הרבה וריאציות שונות, איך אתה יכול לקבוע באיזה סוג של טיפ ליצירת קשר אתה צריך להשתמש?

ישנם מספר גורמים שיש לקחת בחשבון בעת בחירת טיפים לריתוך MIG. להלן, נבחן שניים מהגורמים החשובים ביותר.

מצויר מול קדוח

כפי שצוין לעיל, טיפים מצוירים נמשכים לצורה ולגודל הנכונים בעזרת ציר, בעוד שקצה קדח משועממים והוחלקו עם מקדחה.

בקצות מצוירות, המתכת אינה מתייצבת ומתקשה באופן שווה. זה מייצר שקעים ורכסים קטנים במתכת שבתורם עלולים לייצר מגוון בעיות, כגון מיקרו קשתות, חימום לא אחיד וצריבה.

טיפים קדחו מחזיקים מעמד זמן רב יותר מכיוון שיש להם משטח חלק יותר. משטח חלק זה מאפשר חימום אחיד והזנת חוט עקבית. קצות קדיחה עשויות להחזיק מעמד עד פי שניים או שלוש מהקצות מצוירות, מה שהופך אותן לשוות יותר את הכסף שאתה מוציא עליהן.

סוג ריתוך

גודל וסוג הקצה שבו אתה משתמש תלוי במידה רבה בסוג הריתוך שאתה עושה. כפי שהוזכר לעיל, קצות נחושת טובות לכלי וטכניקות ריתוך ידניות ממוצעות, סגסוגות נחושת-כרום-זירקוניום טובות לריתוך רובוטי, וקצות נירוסטה עובדים היטב עבור ריתוך לייזר.

גודל החוד שאתה צריך יהיה תלוי גם בסוג האקדח שבו אתה משתמש. הקפד לבדוק את הדירוגים על האקדח כדי להבין באילו גדלי חוט וחוטים הוא מיועד להשתמש.

טכניקות כדי לגרום לטיפים ל-MIG שלך להחזיק מעמד זמן רב יותר

  • השתמש בגודל העצה המתאים. זה אולי נראה מובן מאליו, אבל זו נקודה חשובה מכיוון ששימוש בגודל קצה שגוי עלול לגרום לכל מיני בעיות, כולל העברות זרם גרועות, טמפרטורות קצה חמות יותר ותקיעת חוט. ודא תמיד שאתה משתמש בחוד בגודל הנכון עבור האקדח והחוט.
  • אל תחליף טיפים עד שהאקדח יתקרר. ניסיון לשנות טיפים על אקדח חם יכול לא רק לגרום לך לשרוף את עצמך, אלא עלול לגרום להצלבה של הקצה. זה יהרוס גם את קצה האקדח ואולי גם את צוואר האקדח.
  • ודא שהקצה מהודק כהלכה. אם טיפ לא יתהדק עד הסוף, ההעברה הנוכחית תהיה חלשה. זה יכול לגרום להתחממות יתר ולהזנת חוט לקויה, בין היתר. הדק תמיד את הקצה ככל האפשר.

הבנת טיפים לריתוך MIG

מהחומרים המשמשים לגודל ועד לתהליך הייצור, טיפים לריתוך עשויים לפי מפרטים רבים ושונים. לכל סוג טיפ יש מגוון ספציפי של עבודות שהוא הכי מתאים להן.

קצות המגע בגודל המתאים והמעוצבות הן חלק חיוני בכל עבודת ריתוך. שימוש בקצה השגוי לא רק יכול להרוס את הקצה מהר יותר, אלא עלול לפגוע גם באקדח הריתוך שלך.

Leave a Comment