כיצד להגדיר הצללת קסדת ריתוך MIG שלך

הגנה נוחה על עצמך צריכה להיות במקום הראשון בכל תעשייה. זה נכון במיוחד בתחום הריתוך, שבו העיניים שלך יכולות להיות חשופות לסוגים שונים של מזהמים מזיקים. קסדות ריתוך מגנות מפני זה על ידי הבטחת הגנה גמישה לעיניים באמצעות התאמת גוון.

הגדרת הצללת קסדת MIG שלך תלויה בסגנון הקסדה שנבחר.

כפי שאתה רואה, ישנן מספר דרכים להגדיר הצללה של קסדת ה-MIG שלך. הכל מתחיל בקסדה שתבחר, ובחלק מהן יש אפשרויות מתקדמות אפילו יותר להגברת הגיוון של הגדרת הצל שלך. המשך לקרוא כדי ללמוד עוד.

הגדרת הצללת קסדת ה-MIG שלך

בנוסף לטבלה הרשומה לעיל, הגדרת הצללה של קסדת הריתוך שלך תלויה ברמת ההגנה שהכי נוח לך לעבוד איתה.

בעוד שיחידות פסיביות מוגדרות בגוון 10 ללא קשר, קסדות כהות אוטומטיות יכולות להבטיח הגנה מלאה בקצב פסיבי. זה מאפשר גמישות בטוחה בתוך ריתוך MIG. טווח הגמישות של קסדות אלו נוטה ליפול בין 8 ל-13.

קסדות מסך מגע מועילות בשל קלות ההתאמה וההגדרה של הגוון במהלך הריתוך. אם יש צורך בגוון בהיר יותר לבדיקה, לא תצטרך להסיר את הקסדה.

עם זאת, הבנת כיצד להפעיל את הפקדים עבור הגדרת גוון הקסדה שלך היא משהו שאתה צריך להכיר כדי לרתך בנוחות ובבטחה.

הבנת הפקדים

לכמה קסדות להכהה אוטומטית יש ידיות בחלק הפנימי של הקסדה המאפשרות התאמה ידנית. הכפתורים יכולים לשלוט במספר מנגנונים החל מהגדרת צל ועד לרגישות לאור.

קסדת הריתוך של MIG שלך צריכה להגיע עם חבילה המפרטת את מיקומם של ידיות אלה ואת ההשפעות של כל אחת מהן. עם זאת, למען הפשטות, תלמד על הפקדים הללו גם כאן.

שימו לב שיכול להיות שלקסדת הריתוך שלכם יהיו מנגנונים דומים במקומות שונים בהתאם לעיצוב. אז פשוט תכיר את הקסדה שלך מראש.

שליטה ברגישות לאור

קסדת הריתוך שלך אמורה לאפשר לך להתאים את רגישות האור. זוהי שליטה המאפשרת למשתמש לשלוט בכמות האור המסוננת לתוך העדשה. במילים אחרות, ככל שנדרש יותר אור כדי להשלים את המשימה תגרום לעדשה כהה יותר.

רוב הקסדות מאפשרות לשלוט ברגישות לאור בעזרת כפתור צמוד לעדשה. שליטה זו היא תכונה מועילה להפליא בשילוב עם הצללה אופטימלית להשלמת הפרויקט. במקום לחשוף את עצמך לקרני UV מזיקות בעת בדיקת הריתוך, בקרה זו מאפשרת לך לבצע בדיקה בטוחה.

יתר על כן, התאמת הידית הזו מסייעת להבטיח רמת צל נוחה לרתך. אם אתה רגיש מאוד לעין קשת או צורות אחרות של נזק לאור, שמירה על רגישות לאור גבוהה תבטיח עדשה כהה להפליא.

שינוי זמן השהיה

להיות בשליטה על זמן ההשהיה שלך הוא גם חלק חשוב בעת הגדרת הצללה של קסדת הריתוך שלך. אפשרות זו תשפיע ישירות על הצללת הקסדה שלך לאחר סיום קשת הריתוך שלך.

בעיקרון, זמן השהיה מתייחס לזמן שבו הקסדה שלך תישאר חשוכה לאחר סיום הקשת. זהו משתנה חשוב אם אתה צריך להשהות את תהליך הריתוך שלך ולהמשיך שוב.

בדרך כלל, ניתן להתאמה אישית של זמן ההשהיה בין 0.5 שניות ל-2.

התאמת רמת הצל

כאשר הקשת מתרחשת, התאמת רמת הגוון מסייעת בנוחות לרתכים לשכלל את מלאכתם בקלות. בדומה למיקום הכפתור עבור רגישות לאור, כפתורי הגדרת רמת הצל נמצאים בדרך כלל בחלק הפנימי של הקסדה שלך.

עבודה עם רמת הגוון המתאימה לך היא גורם מכריע בביצועים במקום העבודה. אם בחרתם בגוון כהה מדי, סביר להניח שתתקשו לראות את הריתוך שלכם. זה ייצור בעיות ברורות. ואם רמת הצל שלך נמוכה מדי, אתה עלול להסתכן בחשיפה לנזקים קלים.

כדי לבחור את הגדרת הגוון הטובה ביותר עבורך, שקול את הדברים הבאים:

  • האם זו אחת הריתוכים הראשונים שלך?
  • יש לך עיניים בהירות יותר?
  • האם אתה יכול לראות בנוחות את הריתוך שלך?
  • האם אתה חווה אי נוחות כלשהי?

פעם ראשונה MIG Welder

כשאתה מכוון את רמת הגוון שלך בפעם הראשונה או רתך MIG חדש, הגדר תחילה את הקסדה שלך על ההגדרה הכהה ביותר. תרצה לעשות זאת כדי להבטיח הגנה מקסימלית לעצמך, ולאחר מכן להתאים משם.

עיניים רגישות לאור

כלל אצבע כללי הוא שככל שצבע העין כהה יותר, כך הרגישות לאור פחות. אם יש לך עיניים כחולות או ירוקות, העיניים שלך רגישות יותר לנזק לאור. כדי להילחם בזה, הגדרת הצללה של הקסדה שלך בטווח שבין 9 ל-14 היא ההימור הטוב ביותר שלך.

במהלך הקשת, מומלץ מאוד ללכת על גוון 10 או 12. זה יעניק ראות מסוימת אם כי מוגבלת, בתמורה לרמת הגנה גבוהה מאוד מפני UV.

צפייה נוחה בריתוך שלך

זה יכול להיות בעייתי להסיר את הקסדה, ולהפריע לתהליך הריתוך. סביר להניח שניתן להימנע מכך עם התאמה פשוטה של הגדרת גוון הקסדה שלך.

הגדרת הריתוך שלך בין 8 ל-10 אמורה לאפשר נראות טובה יותר של הריתוך שלך. ואם יש לך קסדת כהה אוטומטית, תוכל להתאים בבטחה את הצללת הקסדה שלך בטווח מסוים במהלך הקשת שלך.

האם אתה חווה אי נוחות?

שוב, הגנה על עצמך היא מספר אחת. אם במקרה אתה חווה אי נוחות כלשהי בהגדרת הגוון הנוכחית שלך, נדרשת התאמה מיידית כדי למנוע נזק לטווח ארוך.

הנזק יכול להתחיל לפני שאתה מתחיל להרגיש אי נוחות גם כן, לכן זה אינטגרלי להתחיל עם ההצללה הכהה ביותר תחילה. אם יש לך קסדת כהה אוטומטית, הקסדה שלך תתחיל להתכהות במהלך הקשת שלך באופן אוטומטי.

קסדה פסיבית, המתייצבת בגוון 10 באופן אוטומטי, תבטיח גם הגנה במקרה של מאבקים בגוון.

הגדרת ההצללה עם קסדת ריתוך מסך מגע

עם המצאת קסדות ריתוך עם מסך מגע, הגדרת הצללה לקסדה מעולם לא הייתה קלה יותר. בדומה לכל מכשיר מסך מגע, לממשק הקסדה שלך יש אפשרויות המאפשרות לך להתאים אישית את הגדרת הגוון שלך.

לרוב הקסדות הללו יש גם תכונות כהה אוטומטיות או לפחות יציאות הניתנות למיטוב המאפשרות אינטגרציה של כהה אוטומטית. האופטימיזציה מאפשרת טווח בטוח יותר של הגדרות צל, אם כי לקסדת מסך המגע שלך יהיו אפשרויות שנעות בין גוון 3 ל-14.

מאפייני ההכהה האוטומטית יהיו שימושיים במהלך הקשת שלך, וההתאמה הידנית שאולי ביצעת תופעל זמן קצר לאחר זמן ההשהיה. כל זה יכול להיעשות בלחיצת כפתור.

קסדת ריתוך והצללה מחשיכה אוטומטית

בנוסף למאפיינים המפורטים לעיל, אתה יכול להגדיר את הצללת הקסדה שלך עם קסדת ריתוך עם מסך מגע על ידי:

  • בקרות מפעיל גוון חיצוני
  • בקרות על המסך
  • הפעלה מוגדרת מראש

בקרות המפעיל החיצוניות פועלות כמו כפתור, ומכוונות את רמת הגוון הרצויה על ידי מנגנון סיבוב. החלק של הקסדה שהוא מסך מגע בפרט הזה מתאים הגדרות מתקדמות.

הפקדים על המסך בחלק מקסדות הריתוך של MIG עם מסך מגע מפושטות לתוך ממשק מסך המגע. אתה יכול להגדיר הצללה של הקסדה שלך על ידי ניווט דרך הממשק הזה.

לבסוף, הכהייה אוטומטית וקסדות ריתוך מסך מגע מאפשרות להגדיר הצללה באמצעות הפעלה מוגדרת מראש. זה דומה ליכולות של קסדת כהה אוטומטית, אך במקום זאת, מאפשר למשתמש להגדיר את העדפותיו לפני תחילת הריתוך.

הגדרת הגדרות מתקדמות

התאמת הצל לפי מיקום

לקסדות מסוימות יש יכולות מתקדמות המאפשרות לך להגדיר את הצל שלך לפי מיקום. יכולת ה-Bluetooth יכולה לחוש בנוכחות האור באזור, מתכהה או הופך זוהר יותר בהתאם למיקום פלוס תנועה.

היכולות שלמעלה דורשות קסדת כהה אוטומטית עם זאת, ולא יעבדו עם קסדת MIG פסיבית.

הצללת ריתוך קסדת MIG

ככל שתתרגל יותר להגדיר את ההצללה שלך, תרצה גם להבין אילו גוונים להגדיר ומתי. הגדרת ההצללה היא חלק בלתי נפרד מריתוך בטוח, במיוחד אם אתה חסר ניסיון.

הטווח עבור גווני ריתוך נע בין 4 ל-14 בדרך כלל. עם זאת, עם ריתוך MIG, מומלץ לקבוע גוון לא פחות מ-9 במהלך הקשת הנוכחית.

המשך לקרוא לניתוח של הגדרת גוונים 9-14.

גוון 9

כפי שקראת לעיל, הגדרת הגוון הנכון תלויה בזרם הקשת שלך. ידוע גם כחישוב אמפראז’, ככל שהאמפראז’ גבוה יותר כך הגוון גבוה יותר.

גוון 9 הוא גוון מתחיל המציע את היתרונות הבאים:

  • יותר אור עבור הריתוך שלך
  • נקודת מבט נוחה
  • רמת הגנה בינונית

למרות שהגוון יאפשר לך שליטה גלויה יותר על הריתוך שלך במהלך הקשת שלך, האפשרות לשרוף את העיניים שלך במהלך הבזק הריתוך די גבוהה. זה גדל עוד יותר בהתאם לאמפראז’.

גוון 10

גוון זה מציע כמות טובה של הגנה מפני קשת הריתוך, ומומלץ לאמפראז’ של כ-80.

הגדרה של גוון 10 תעניק לך עדשה בגוון כהה יותר שעדיין נותנת את היכולת לראות בנוחות את קשת הריתוך. יתר על כן, גוון של 10 הוא ההגדרה של קסדות ריתוך MIG פסיביות.

בסך הכל, מדובר בגוון מאוזן המשמש כבסיס נפלא.

Leave a Comment