מהו הגוון הטוב ביותר עבור ריתוך MIG? יש לנו את התשובה!

ריתוך MIG יכול להיות תהליך קשה, אבל הגוון הנכון יכול להפוך את המשימה שלך לקלה יותר ובטוחה יותר. הבעיה הנפוצה ביותר של רתכי MIG היא פגיעה בעיניים שלהם מכיוון שהגוון שלהם לא היה מספיק מגן. זו משימה קשה בפני עצמה, אבל התשובה נמצאת להלן. אז מה הגוון הטוב ביותר עבור ריתוך MIG?

התשובה תלויה בכמות האמפ’ שבה אתה משתמש, אך עליך לשאוף לגוון בין 10 ל-13. ככל שהמספר גבוה יותר, הגוון כהה יותר. ככל שמספר הגוון נמוך יותר, כך תראה יותר אור בזמן הריתוך, וזה מה שגורם לנזק לעיניים שלך.

הבטיחות היא הגורם החשוב ביותר בבחירת גוון ריתוך MIG הנכון, אך זו לא הסיבה היחידה לבדוק את זה. במאמר זה תקבלו מבט על היתרונות של בחירת גוון ריתוך MIG המתאים, כמו גם מבט על תהליך ריתוך MIG וכיצד הוא שונה מצורות ריתוך אחרות.

איזה גוון הכי מתאים לך?

כדי לקבוע את הגוון הטוב ביותר עבורך, שקול את העוצמה שבה אתה משתמש בריתוך שלך ופעל בהתאם. אם הזרם שלך לא גבוה, תרצה לא לקבל עדשות כהות יותר, כי זה יחסום כמעט את כל האור. הזרם ועדשת הגוון שלך פועלות במקביל וכדי לקבל את התוצאות הטובות ביותר, המספרים צריכים להיות שם.

גורם נוסף שיש לקחת בחשבון הוא איזה סוג פלדה אתה מרתך. פלדה עדינה, ליבת שטף ואלומיניום, כולם משפיעים על סוג הציוד שאתה צריך ובכמה זרם אתה צריך להשתמש. אתה יכול בקלות להתבלבל באשר לכמות האור שאתה רואה דרך העדשה שלך אם אתה משתמש באותו גוון עבור כל רמות הזרם והפלדה.

לדוגמה, אם אתה משתמש ב-100 עד 175 אמפר על פלדת אלומיניום, תרצה עדשה עם גוון של 11, אבל אותו אמפר על פלדת ליבת Flux יהיה הכי טוב עם גוון של 10. הכל משתנה ואם אתה מישהו שעובד עם הרבה פלדות ורמות זרם שונות, עדיף לגוון את הציוד שלך.

למרבה המזל, טכנולוגיה חדשה מאפשרת מוצרים מגוונים יותר עבור רתכי MIG. חלק מהמוצרים החדשים הללו מציעים נוחות ובטיחות לרתכים ומבטלים את הצורך ברכישת מספר משקפיים וגוונים. לפני שנכנס לכמה מהכלים החדשים הללו, הבה נוודא תחילה מה הגוון בטוח לריתוך, מלכתחילה.

איזה גוון בטוח לריתוך?

למרות שהגוון שבו אתה צריך להשתמש עבור כל פרויקט ריתוך משתנה, חשוב לדעת מהו הגוון הסטנדרטי לריתוך בטוח. בדרך כלל נע בין גוון של 8 ל-13, אלו הן רמות הגוון שיש לקחת בחשבון בעת רכישת ציוד חדש. עם זאת, ישנם כמה אמצעי זהירות שאתה יכול לנקוט לפני הרכישה.

  • חקור את סוג הפלדה שתרתך
  • הבן את כמות האמפר איתה תתמודד
  • השתמש בגוונים שונים בזמן שמישהו אחר מרתך כדי לקבל מושג על הנוחות שלך
  • ניסוי וטעייה

העיניים של כל אחד שונות ומה שעשוי להיות בטוח עבור מישהו אחר אולי לא בטוח עבורך. היכנסו מוכנים כך שתימנעו ממצבים מזיקים מוקדמים שיפגעו בראייתכם ויהפכו את עיניכם לרגישות. בסעיף הבא, תקבלו הבנה טובה יותר של יחס האמפר לגוון שיעזור לכם לבחור.

אמפר לצל

כדי להבין טוב יותר את הקשר בין זרם החשמל לגוון העדשה שלך, החלק הבא ישתמש בטבלאות כדי לפרט את כל המספרים שאתה צריך לדעת. אלומיניום, ליבת שטף ופלדה עדינה יהיו הדוגמאות לפלדה המשמשת כדי לעזור לך לקבוע איזה גוון הכי מתאים לריתוך MIG כל אחד. השתמש בטבלאות אלה כהתייחסות לריתוכים עתידיים.

התקלקל

למרות שמספרים מסוימים דומים, במיוחד עם אלומיניום ופלדה עדינה, הם אינם משקפים לחלוטין זה את זה ושונים מאוד מליבת השטף. פלדות שונות יוצרות תגובות שונות בעת ריתוך, וזו הסיבה לווריאציות השונות של הזרם. צור טבלת יחס המתאימה לך במידת הצורך.

הקפד להבין באיזה סוג חומר אתה משתמש לפני שתחליט על העדשה שלך. הזרם בכמה פלדות עשוי להיות נדיף מאוד ויכול לגרום לך להחליף עדשות לעתים קרובות. מסיבות כאלה, עדשות עם גוונים מתכווננים מומלצות מאוד. עוד יהיה על כך בהמשך המאמר.

עדשות יכולות להגיע לגוון 14, אך עדשות אלו כהות עד שלעתים קרובות הן חוסמות את כל האור ומקשות על הריתוך כלל. כל מצב שונה, אבל יש גורם חשוב אחד שהופך את זה לכמעט בלתי אפשרי עבור כל הרתכים הבודדים לעקוב אחר אותם המספרים כשהם מחליטים איזה גוון מתאים להם.

רגישות בעיניים

תוך שמירה על בטיחותך, זה לא יהיה חכם להמליץ ​​על אותו גוון לכל אדם. רגישות העיניים שלך היא אחד הגורמים הקובעים ביותר בבחירת עדשת הגוון הטובה ביותר עבורך. אם העיניים שלך רגישות באופן טבעי, גוון 14 עשוי להיות הבחירה הטובה ביותר שלך, אך עדיין עשוי להיות לא ההמלצה הטובה ביותר בגלל הראייה.

אתה יכול לשקול לעלות גוון אחד על סמך כמות האמפר שאתה רואה בריתוך שלך. לדוגמה, אם אתה מרתך אלומיניום באמפראז’ של 100-170, שקול להשתמש בגוון של 12 במקום בגוון של 11. אתה עשוי להקריב מעט בהירות ויזואלית בזמן הריתוך, אבל לעיניים שלך תהיה שכבת הגנה נוספת .

אם אפשרות זו עדיין לא מציעה לך מספיק הגנה, אתה תמיד יכול ללכת על הגוון של 14. כדי לתת לך מושג לגבי רמת הגוון של ה-14, זו אותה רמת הגוון שאנשים משתמשים במהלך ליקוי ירח . בדוק את עיניך לפני קבלת החלטות כלשהן ונסה לבחור את הגוון הטוב ביותר במוקדם ולא במאוחר.

ככל שתוכלו לבחור מוקדם יותר את עדשת הגוון הטובה ביותר עבורכם, כך הראייה שלכם תיפגע פחות. גם אם יש לך ראייה מצוינת ועיניים לא רגישות לפני שאתה נכנס לריתוך MIG, אי שימוש בהגנה הנכונה ישאיר אותך רגיש לאורות מזיקים ועלול להחמיר את הראייה שלך בהדרגה עם הזמן.

משקפי הריתוך הטובים ביותר של המותג

כעת, לאחר שיש לך הבנה טובה יותר של מה עליך לחפש בעת בחירת עדשת הגוון הטובה ביותר עבורך, הגיע הזמן לדון בכמה מהמותגים המומלצים בשוק. בטיחות והגנה צריכות להיות בראש סדר העדיפויות, אך ישנן אפשרויות משקפיים מלבד קסדות המציעות גם רמז לסגנון.

כמה מהאפשרויות הללו מיוצרות במיוחד עבור גוון אחד, אך הגוון האוטומטי החמור מגיע באפשרויות של גוון בין 5 ל-13. ישנן אפשרויות רבות אחרות בשוק, אך אלו הם חלק מהמוצרים המדורגים ביותר כיום. תן לנו להיכנס לכמה מהיתרונות והתכונות של משקפי הריתוך המפורטים לעיל.

כמה מהאפשרויות הללו מיוצרות במיוחד עבור גוון אחד, אך הגוון האוטומטי החמור מגיע באפשרויות של גוון בין 5 ל-13. ישנן אפשרויות רבות אחרות בשוק, אך אלו הם חלק מהמוצרים המדורגים ביותר כיום. תן לנו להיכנס לכמה מהיתרונות והתכונות של משקפי הריתוך המפורטים לעיל.

משקפי ליקוי חמה של פיליפס

עם גוון 14, משקפיים מסוג זה מומלצים בדרך כלל למצבים ייחודיים כמו אדם עם עיניים רגישות או פרויקט ריתוך שיראה רמות גבוהות מאוד של אמפראז’. למשקפיים אלה יש את המראה והתחושה של משקפי שמש רגילים תוך שהם מציעים הגנה מפני האורות המזיקים ביותר.

הנפילה של המשקפיים האלה היא שבגלל שהם בגוון 14, קשה לראות אותם. רתכים רבים נמנעים ממשקפיים כמו משקפי ליקוי החמה של פיליפס מכיוון שהם פוגעים בראייתם יותר מדי בזמן העבודה. תרצה לשקול גם משקפי מגן או קסדה אם אתה מחפש ציוד המציע יותר הגנה לפנים שלך.

משקפי גוון 10

גוון 10 נדיר בשוק. הם כהים מספיק כדי לא להיות מעשיים עבור ריתוך קל במוסך ביתי, אבל לא כהה מספיק עבור ריתוך עם זרם גבוה. המקום שבו אלה מועילים הוא כאשר אתה מרתך במקומות צרים שבהם קסדה מלאה לא תתאים. יש להם גם עיצוב חלק שנותן להם מראה רטרו.

משקפי מגן אלו קלים ונוחים וניתן ללבוש אותם מעל משקפי המרשם שלך. הם מציעים גם הגנה נוספת באמצעות מגני צד. זכור את טבלת היחס בין זרם לצל כאשר אתה שוקל את המשקפיים הללו. אלה הם תוספת טובה לארסנל שלך אם אתה עושה הרבה פרויקטים של ריתוך קל.

משקפי ריתוך אינסייט

משקפי הריתוך של Insight מגיעים בגוון 12 והם נוחים לא רק לעיצוב דמוי משקפי השמש המלוטש שלהם אלא לרמת ההגנה שהם מציעים. הגוון של 12 הוא נקודה מתוקה עבור רוב הרתכים שכן ניתן להשתמש בהם למספר פרויקטי ריתוך עם כמויות שונות של זרם. כמה סיבות נוספות לשקול את אלה כוללות:

  • נקודת מחיר סבירה
  • עיצוב אלגנטי וקל משקל
  • מארז ותיק מיקרופייבר
  • ניתן לקבל החזרים במידת הצורך

משקפי ריתוך אינסייט מהווים בחירה מצוינת עבור רתכי MIG. הם מגוונים, חזקים ומציעים הגנה מצוינת מפני זרם גבוה. הנפילה שלהם היא שמכיוון שהם מעוצבים כמו משקפי שמש, הם לא מציעים הגנה רבה לשאר הפנים שלך. השתמש בו במקביל לציוד מגן אחר.

קל לנסוע איתם ולהגן עליהם. היתרון של העיצוב דמוי משקפי השמש הוא שאתה יכול לשמר אותם כמו שהיה עם זוג רייבאן או אוקלי. לרתך ולהיראות טוב ומוגן תוך כדי ולאחר מכן להשתמש בסמרטוט המיקרופייבר כדי לנגב את המשקפיים שלך לפני אחסן אותם לשימוש הבא שלך.

Servore Auto Shade Darkening משקפי ריתוך

המוצר המגוון ביותר בשוק לרתכים. משקפי הריתוך של Sevore מאפשרים לך לעבור בכל מקום מגוון 5 לגוון 13 והפקדים קלים לשימוש. יחד עם הנוחות של היכולת להתאים את רמת הגוון שלך, משקפיים אלה משתמשים ברצועה להתאמה ומציעים הגנה רבה יותר מאשר משקפיים טיפוסיים.

זוהי התקדמות טכנולוגית חדשה עבור רתכים, אך כזו שמגיעה עם יתרונות רבים. די במגוון האפשרויות שהמשקפיים הללו מציעים כדי להתחרות ולנצח על מותגים מתחרים אחרים. כמו תמיד, כדאי לוודא שאלו נוחים לכם ושההטבות רלוונטיות גם כן. חלק מהיתרונות הללו כוללים:

  • מסגרת שנותנת לך אפשרות להתאים את עדשת המרשם שלך
  • עמיד בפני זעזועים וחום
  • גוונים מתכווננים הנעים בין 5 ל-
  • 13
  • מגן פנים ניתן לרכישה התואם למשקפיים להגנה נוספת
  • קל משקל וקל לשימוש במקומות צרים

אלה יקרים יותר מחלק מהאפשרויות האחרות שלך, אבל האיכות שווה את המחיר. הם גם מסוגננים ויש להם מראה עתידני. רוב פרויקטי הריתוך יכולים להתבצע עם גוון שנע בין 5 ל-13 כך שעם משקפיים אלו לא תצטרכו לרכוש מספר כוסות עם גוונים שונים.

ודא שעדשת הצל שלך תהיה שלמה

אז, יש לך את הציוד, מצאת את המותג והגוון הטובים ביותר עבורך ועכשיו אתה רוצה להפעיל אותו, אבל לא כל כך מהר. כפי שצוין קודם, בטיחות היא הדבר החשוב ביותר שיש לקחת בחשבון בעת ריתוך MIG ואתה רוצה לוודא שאתה נמצא בעמדה הטובה ביותר להצליח בבטחה בכל פעם שאתה מרתך.

  • בדוק את העדשה שלך לפני כל ריתוך כדי לוודא שלא היו סדקים. הריתוך הקודם שלך אולי הלך טוב, אבל תמיד יכולות להיות השפעות מתמשכות לאחר שתסיים. אפילו הסדקים הקטנים ביותר יכולים להוביל להשפעות מזיקות. איכות העדשה שלכם חשובה וכדאי להקפיד לקנות מוצר עמיד.
  • לא מספיק לקנות משקפי מגן או קסדה עם עדשת הגנה נכונה. ביצוע המחקר והוודא שהם עמידים כמו שהם מגנים יכולים להיות ההבדל בריתוך MIG מוצלח או התרחקות עם פציעות וחשיפה מזיקה לעיניים שלך. הפוך את ההגנה בראש סדר העדיפויות שלך.
  • הקפידו על אותה רמת זהירות עם כל הציוד שלכם כולל הקסדות ומגני הפנים שלכם. כמו כן, הקפד לעקוב אחר הנחיות הבטיחות ולהחיל את כל הציוד שלך בבטחה ולרתך בזהירות.

עדשת הגוון המושלמת מיושנת לעזור לך אם לא תעזור לעצמך ותיצור את הליך הריתוך הבטוח ביותר שאתה יכול. סמן כל שלב לעיל לפני תחילת הריתוך שלך. ללא קשר לסוג הריתוך שאתה מבצע, זה קצת ידע טוב לדעת אם הגוונים האלה מתאימים לצורות ריתוך אחרות.

האם הגוונים האלה מתאימים לריתוכים אחרים?

למרות שמאמר זה עוסק בגוונים לריתוך MIG, חשוב להכיר צורות אחרות של ריתוך. עם הידע הזה, ייתכן שתוכל להעביר חלק מציוד ריתוך ה-MIG שלך ולהשתמש בו לפרויקטים אחרים. מלבד ריתוך MIG, צורות הריתוכים הפופולריות ביותר הן:

  • ריתוך גז טונגסטן קשת גז (GTAW/TIG)
  • ריתוך קשת מתכת מוגן (SMAW)
  • ריתוך קשת שטף (FCAW)

נדרשת DCEP או אלקטרודה חיובית בזרם ישר בעת ריתוך MIG מכיוון שהיא משתמשת בגזי מגן כדי להציע אלמנטים מגיבים להגנה שעלולים להזיק למאגר ההיתוך של מתכת ריתוך. המדע שמאחורי ריתוך MIG הופך אותו לייחודי לצורות ריתוך אחרות, אך ההגנה שמציע הגוון שלך תעבוד בדיוק כמו על ריתוכים אחרים.

לא משנה איזה סוג של ריתוך אתה עושה, הקפד להבין עם כמה אמפר תעבוד כדי לקבוע איזו רמת הגנה תצטרך. גם אם אתה בעיקר רתך MIG, כדאי להיות מוכן לכל מיני פרויקטים של ריתוך.

סיכום

גוון ריתוך MIG הטוב ביותר עבורך תלוי בכמה גורמים. קחו בחשבון את סוג הפלדה איתה אתם עובדים ואת כמות האמפר איתה תתמודדו. הזרם הוא המפתח שכן הוא יעניק לך את יחס האמפראז’ לצל הדרוש כדי להחליט מהי דרך הפעולה הטובה ביותר שלך.

אתה גם תרצה לזכור שמה שעובד עבור מישהו אחר אולי לא יעבוד עבורך. אם יש לך עיניים רגישות או ראייה גרועה תצטרך להתאים את עצמך בהתאם. בעוד שרוב פרויקטי הריתוך יכולים להיעשות באמצעות גוונים הנעים בין 8 ל-13, פרויקט שניתן לבצע באמצעות גוון של 12, עשוי לדרוש ממך במיוחד להשתמש בגוון גבוה יותר או נמוך יותר.

ישנם מותגים לכל הגוונים, אך ניסוי וטעייה יחד עם נוחות הם חלק מהגורמים הקובעים שיש לקחת בחשבון לפני שתבחרו. זכור את הבטיחות שלך מכיוון שהגנה על העיניים והפנים שלך חשובה יותר מהסגנון והעיצוב שבחרת. בעת ריתוך MIG, הגן על עצמך בכל מחיר ותצליח!

Leave a Comment