איך להכין מצנן מים לרתך TIG

לאלו מכם שעוסקים בעשה זאת בעצמך, יש לנו את השלבים שיעזרו לך להכין את מקרר המים שלך עבור רתך TIG. על ידי הפיכת מצנן המים שלך, תוכל לחסוך קצת כסף ולבצע התאמות למקרר המים שלך ביתר קלות. תוכל לחסוך סכום הגון של כסף, מה שהופך את פרויקטי הריתוך שלך להרבה יותר סבירים.

אז איך מייצרים מקרר מים לרתך TIG? תצטרכו לקנות משאבה מתאימה, רדיאטור מקרר נוזלי קטן של מחשב גיימינג, מאוורר תואם עם מחשב, פלטת אלומיניום ואת הצנרת למכונה. לאחר מכן, זה עניין פשוט של ביצוע השלבים שלנו לבניית המכשיר שלך.

מכיוון שאין היום הרבה מידע זמין באינטרנט על איך להכין את מצנן המים שלך עבור רתך TIG, ריכזנו את המאמר הזה כדי לעזור לך. להלן נסקור כיצד אתה יכול להכין את מצנן המים שלך עבור רתך TIG ומדוע תצטרך להשתמש בנוזל קירור המים שלך עם הרתך שלך.

הופך את המים שלך לצונן יותר

אם אתה שוקל להכין את מצנן המים שלך עבור רתך TIG, יש לנו את השלבים עבורך למטה. אני אדריך אותך בתהליך של איך יצרתי את מצנן המים שלי עבור רתך TIG ברשימה הבאה.

שלב 1: קבל את המשאבה שלך

ראשית, תצטרך לרכוש משאבה כדאית. הייתי צריך משאבה שתפעל על 110VAC, שיכולה לשאוב כמות קטנה של נוזל בכמות הגונה של ראש, שלא היה יקר, ושהיה לה מיקום נוח לאחסון הנפח. הצלחתי לזהות מה אני צריך במשאבת קונדנסט מיזוג אוויר, שהציעה את כל הדברים האלה. הוצאתי על זה בערך 40 דולר לאחד חדש.

אז אתה יודע את המפרט של משאבת הקונדנסט של מיזוג האוויר שרכשתי, זה היה Little Giant VCMA-15ULS. יש לו דירוג של 65gph ללא ראש, או שיש לו 25GPH ב-10 של הראש. הלחץ המרבי על המשאבה שלי הוא 6.5 psi. אתה רוצה לחץ מרבי על המשאבה שלך בדיוק סביב הרמה הזו מכיוון שלפידי TIG אינם מציעים הגבלות רבות ואינם עובדים היטב עם הרבה לחץ.

שלב 2: קבל רדיאטור קירור ומאוורר תואם

לאחר מכן, תצטרך לוודא שאתה מקבל מאוורר תואם. מיכל של ½ עד 1 ליטר על סוג המשאבה שרכשת לא יספיק כדי לקרר את הלפיד בעצמו. בגלל זה, בסופו של דבר קניתי רדיאטור קירור נוזלי של מחשב גיימינג קטן, והתאמתי אותו למאוורר מחשב 115V.

ברגע שיש לך את החלקים האלה, תצטרך לחתוך את הזבל שנמצא בחלק העליון של מכסה מיכל משאבת העיבוי. לאחר מכן, הזז את מתג הציפה החוצה. תצטרך להשיג צלחת אלומיניום כדי לחתוך את החלק של המשאבה שמכיל את הפריטים המיותרים שלא תצטרך להשתמש בהם.

שלב 3: הגדר את הצנרת שלך

הדבר הבא שתצטרך להתקין הוא הצנרת שלך. אספקת לפיד ה-TIG שלך תגיע מהמשאבה ישירות מהמיכל של המשאבה. לאחר מכן, חזור ללפיד TIG והכנס אותו לצד המצנן, עובר דרך אזור הרדיאטור. ברגע שהוא ליד הרדיאטור, לאחר מכן תחזיר את לפיד ה-TIG לתוך המיכל ותחכה שהמיכל יחזור למחזור.

סיימתי להוציא את מאוורר הקירור של המשאבה ולהחליף אותו במאוורר המחשב 115V מכיוון שהוא הצליח לקרר הכל. עם זאת, כדי לשמור על מערכת הקירור יעילה יותר, הייתי צריך למקם כיסוי על המצנן. כמו כן, שמתי מסנן אוויר למאוורר מחשב על הרדיאטור, ליתר בטחון. למרות ששלב זה אינו חיוני, אני עדיין ממליץ לעשות אותו כי זה ישמור על תהליך זרימת האוויר בריא יותר באופן כללי.

שלב 4: השג את לפיד TIG

כעת תצטרך להתחיל להתמקד בלפיד TIG כדי לסיים את הפרויקט שלך. כשניסיתי לראשונה ליצור מצנן מים, היה לי WP18, וידעתי שהוא גדול מדי. לא היה לי המחבר בגודל הנכון עבור המכונה שלי. אז, סיימתי לחפש לפיד WP20 TIG שגם נתן לי את המחבר בגודל הנכון. סיימתי לחפש את זה במשך זמן מה, ולא הצלחתי למצוא את זה, אז סוף סוף התקשרתי לספק.

בסופו של דבר רכשתי לפיד HTP TIG עם המחבר הנכון, שאמור להיות בעל גמישות טובה יותר ולהציע מערך קירור טוב יותר בהשוואה למערך מלאכת ריתוך. אני שמח לדווח שצינור ה-HTP גמיש הרבה יותר משאר סוגי הצינורות שבהם השתמשתי.

כעת אתה אמור לתכנן, להתקין את מצנן המים לרתך ה-TIG שלך ומוכן לעבודה. כעת נסקור כיצד עליך לחבר את לפיד TIG לצידנית.

שלב 5: הגדר את המשאבה והלפיד

כעת תצטרך ללכת לאזור האגן הקריר ולוודא שיש לך את המשאבה הטבולה שלך בפנים. ככל שהצידנית קרובה יותר לידית הלפיד ולכבל הלפיד, כך קל יותר לחבר הכל יחד.

אם יש מעיל חיצוני על כבל הלפיד, הקפד להסיר אותו ולפתוח אותו. אתה רוצה לוודא שאתה יכול להשתמש בהכל עם צינורות הגז ומוליך החשמל. חפש את שני כלי הנחושת הממוקמים באזור התחתון של ידית הלפיד. תזדקק לפריטים האלה כדי להוביל מים אל תוך הלפיד שלך ומחוצה לו.

שלב 6: הכן את הצינור

כעת, עליך לפרוש את הצינור ולחבר צד אחד שלו לאחיזת הלפיד. בגובה של ¼ אינץ’, מהדק צינור לצינור כדי לשמור על בטיחותו והדק אותו עם מברג. זה לא משנה איזה אביזר נחושת אתה מצטרף גם לצינור.

לאחר מכן, תצטרך להפעיל את צינור הפלסטיק עד לקצה החוט של הלפיד עד שתגיע למשאבה הטבולה שהצבת בתוך המיכל שלך. לאחר מכן תצטרך לחתוך את הצינור כך שיעבור בצורה חלקה מקצה לקצה. מהדק הצינור אמור להגן על אביזר הפלט בשלב זה. אם כל זה נעשה, יש לך את כל ההזנה של הצינורות למים שלך.

שלב 7: חבר את הצינור השמאלי

כעת עליך לתפוס את הצינור השמאלי ולחבר אותו לפרזת הנחושת האחרת שתמצא על אחיזת לפיד הריתוך שלך. אתה תשתמש בזה כדי לנקז את המים, וזה יתהפך לכיור של מצנן המים שלך. תזדקק למצמד צינור נוסף כאן כדי שתוכל לשמור את צינור הניקוז מחובר בבטחה לאביזר הלפיד.

לאחר מכן, תצטרך לחתוך את הצינור מקצה לקצה כדי שתוכל למקם חלק ממנו בתחתית הכיור המצנן. אתה אמור להיות מסוגל לסגור את הקצה בכיור הקירור כדי לסיים אותו. לאחר שתסיים, תצטרך למקם את העטיפה של כבל הלפיד בחזרה ולהתאים את הכל לכיסוי. כדי להפעיל את המצנן שלך, תצטרך למלא אותו במים חדשים ולסגור את החלק העליון. אתה רוצה מכסה כדי שאף פסולת לא תעוף פנימה, ומשהו פשוט כמו דיקט לכיסוי יעבוד מצוין.

כעת אתה מוכן לחבר את המשאבה לקיר ולצאת לדרך אם אתה כבר יודע דבר או שניים על נוזל קירור. עם זאת, אם אתה סקרן ללמוד קצת יותר על מה ללפיד ריתוך TIG צריך נוזל קירור, נסקור להלן מדוע אתה צריך נוזל קירור.

למה אתה צריך נוזל קירור?

בין אם אתה מכין את המצנן שלך ומשתמש בשלבים שסיפקנו לעיל, ובין אם תחליט לרכוש אחד כזה, אתה צריך לדעת שלכל מערכת חיתוך פלזמה חייבת להיות מערכת נוזלים וקירור כדי לקרר את הלפיד. מערכת נוזל קירור שפותחה עבור לפיד הריתוך TIG שלך פירושה שהאלקטרודה והזרבובית יהיו מוגנים מפני התכה ללא קשר לגובה הטמפרטורה בלפיד.

אם אתה משתמש בלפיד קטן יותר, נניח כזה שהוא עד 100 אמפר, אתה יכול להשתמש באוויר כ”נוזל” כדי לקרר את הלפיד שלך. עם לפיד זעיר כזה, אתה יכול להשתמש באותו אוויר המשמש בגז הפלזמה כדי לקרר את הלפיד. עם זאת, יכולת זו אינה קיימת מכיוון שהזרם עולה על לפיד ריתוך. ברגע שאתה מגיע ליותר מ-100 אמפר, אתה צריך לקבל נוזל קירור נפרד, שעלול לכלול מים, כדי להיפטר מהחום.

מקורות חום לפיד ריתוך פלזמה

רובנו מניחים שמקור החום הגדול ביותר במערכת של לפיד הריתוך TIG שלנו חייב להיות לפיד חיתוך הפלזמה עצמו. עם זאת, הנחה זו אינה נכונה. מובילי החשמל הם המחממים ביותר, המורכבים מכבל מתכת קלוע גמיש ונמצא מתחת לצינור קירור המחובר לגוף הלפיד. הכוח מוביל ליצור כל כך הרבה חום מכיוון שהם נועדו ליצור הרבה זרם חשמלי בחתך קטן של חלל.

מכיוון שמובילי החשמל צריכים להעביר כל כך הרבה חום באזור כל כך קטן והם עשויים לייצר חום ללא הרף, משהו צריך להיות נוכח בתוך הלפיד כדי להסיר את החום ולמנוע מהצינורות להימס. זה המקום שבו נוזל קירור נכנס כאשר מתמודדים עם לפיד ריתוך פלזמה.

חלק נוסף של הלפיד שיוצר כמות גדולה של חום גם בתוך גוף הלפיד הוא האלקטרודה. פני האלקטרודה מתחברים לקשת הפלזמה, כלומר כמויות עצומות של כוח עוברות בדרך כלל דרך אזור המתכת הקטן הזה. אז, יש לשמור גם על האלקטרודה וקשת הפלזמה שלא יימסו, וזו סיבה נוספת לכך שנוזל קירור צריך להסתובב דרך האלקטרודה גם על לפיד הריתוך של TIG.

איך מצנן עוזר

מכיוון שרוב האנשים נוטים לרתך לאורך תקופה ארוכה, הם יצטרכו לקחת בחשבון כיצד מצנן יעזור לעבוד עם נוזל הקירור שלהם ועם לפיד הריתוך TIG שלהם. ברגע שנוזל הקירור מקרר את הלהבה, הטמפרטורה שלו עלתה מאז לפני שהוא נכנס ללפיד. אם אתה מעביר נוזל קירור מסביב ומסביב שוב דרך אזור מעגל סגור, הקירור עצמו ימשיך להתחמם. בסופו של דבר, נוזל הקירור יתחמם מכדי לקרר את לפיד הריתוך TIG בעצמו. זה אומר שאתה צריך משהו שישמור על טמפרטורת נוזל הקירור נמוכה, וזה המקום שבו מצנן נכנס לפעולה.

מצננים נחוצים עבור לפידי ריתוך TIG מכיוון שהם עוזרים לשמור על הטמפרטורה של נוזל הקירור. רוב המצננים לרתכי TIG מורכבים מרדיאטור פשוט ומאוורר שיכולים לנשוף אוויר דרך אזור הרדיאטור. מים הם נוזל הקירור הרגיל ברוב מקררי רתכי TIG. נוזל הקירור הזה עובר דרך הרדיאטור, מוליך חום מהנוזל ומכניס את החום הזה לרדיאטור המתכת. לאחר מכן, הטמפרטורה מועברת לאוויר הנע ומפוצצת על ידי המאוורר.

כמה מצננים עבור רתכי TIG כוללים את מה שמכונה “צ’ילר”. צ’ילר הוא מערכת המשתמשת במחליף חום, חומר קירור ומדחס כדי להוריד בצורה מסיבית את טמפרטורת נוזל הקירור. בין אם תחליט להשתמש בצידנית או בצ’ילר, שני סוגי המוצרים מיוצרים כדי להוריד את החום של לפיד הריתוך TIG שלך.

גם מצנני מים TIG וגם מצנני TIG שואבים את נוזל הקירור ממאגר שדוחף בלחץ גבוה. מכיוון שהלחץ גבוה, יש מספיק קצב זרימה, וניתן לשמור על קצב זה דרך אזורים קטנים שנמצאים בחלק הפנימי של הלפיד, כולל הצינורות הארוכים. אם אינך מקבל זרימת נוזל קירור מספקת בתוך לפיד הריתוך TIG שלך, הלהבה שלך תתחמם יתר על המידה, וזה יכול לגרום לרכיבים להימס.

כיצד מקורר לפיד פלזמה

כעת, לאחר שהבנתם כיצד להכין מצנן מים לרתכת TIG, וכיצד נוזל הקירור והמצנן פועלים יחד כדי לקרר את לפיד הריתוך של TIG, נסקור כיצד מקורר לפיד פלזמה. כאשר נוזל הקירור נכנס לראשונה לחלק הפנימי של לפיד הריתוך TIG, הדבר הראשון שנוזל הקירור יתקל בו הוא גב האלקטרודה. על האלקטרודה, יש פתח זעיר עבור נוזל הקירור לזרום דרכו, ולכן הוא צריך לעבור דרך אזור זה של הלפיד במהירות גבוהה יותר.

על ידי מעבר באזור הקטן והחם בקצב גבוה של מהירות, נוזל הקירור יעביר את החום בצורה יעילה יותר. הפתח הקטן הזה באלקטרודה הוא המקום הקטן ביותר בתוך הלפיד, ולכן יש ירידת לחץ ניכרת באזור זה של מערכת הקירור.

לאחר שנוזל הקירור מתקרר את האלקטרודה, הנוזל נע בחזרה לאזור גוף הלפיד ויוצא דרך מעבר אחר כדי לקרר את הזרבובית. זה רעיון טוב לסחרור נוזל קירור סביב החלק החיצוני של האף כאשר אתה יכול, כי פעולה זו תאריך את תוחלת החיים של הזרבובית שלך. לאחר שנוזל הקירור עוזב את הלפיד, הוא חוזר אל הצידנית.

באילו סוגי נוזל קירור אתה יכול להשתמש?

יש מגוון אפשרויות לבחירה בכל הנוגע לבחירת נוזל קירור לפיד ריתוך TIG. כמעט כל יצרן של לפיד ריתוך פלזמה מציע את המותג שלו של נוזל קירור, ותמצא גם כמה מותגים זמינים לאחר השוק. עם כל כך הרבה אפשרויות זמינות עבורך, זה יכול להיות מסחרר למצוא את סוג נוזל הקירור הטוב ביותר עבור הצרכים שלך. עם זאת, רוב האפשרויות משתמשות באתילן גליקול או פרופילן גליקול מעורבב עם מים מזוקקים כמרכיבים העיקריים.

בדרך כלל תמצא תערובת הכוללת כ-25 עד 50% גליקול עד כ-75 עד 50% מים. אם אתה רוכש נוזל קירור בחנות, כמה מהם אינם מכילים גליקול כלל. כמו כן, אם אתה קונה נוזל קירור בחנות, תגלה שרובם מציעים הגנה מפני הקפאה מ-+12ºF עד ל-35ºF.

רבים מנוזלי הקירור הללו שאתה יכול לקנות משתמשים בתוספים של גליקול מכיוון שהגליקול מפחית את טמפרטורת ההקפאה. אז, אתה יכול להניח שככל שתכולת הגליקול גבוהה יותר בתערובת מסוימת, כך טמפרטורת ההקפאה של נוזל הקירור נמוכה יותר. עם זאת, לפעמים, לתוסף גליקול יש חסרון. תוספי גליקול יכולים גם להפחית את יעילות הקירור, וזה יכול להפחית את תוחלת החיים המתכלה של לפיד הריתוך.

עם זאת, כנראה נוזל הקירור הטוב ביותר לשימוש הוא מים טהורים. מים מזוקקים עובדים היטב כשמדובר בהעברת חום מהאלקטרודה של לפיד ה-TIG שלך. מים טהורים גם עושים עבודה מצוינת בהפרשת החום הזה דרך רדיאטור. זכור שככל שתעשה עבודה טובה יותר בקירור האלקטרודה שלך, כך האלקטרודה שלך תחזיק מעמד זמן רב יותר. אז, סוג תערובת נוזל הקירור שבו אתה משתמש עם לפיד ריתוך TIG שלך יכול להשפיע על תוחלת החיים המתכלים.

זה כן עוזר להוסיף מעט גליקול רגיל למים המזוקקים שלך אם אתה רוצה להכין את נוזל הקירור שלך. אם תשנה מאחוז גבוה לשיעור נמוך של גליקול בנוזל הקירור שלך, תוכל להגדיל את תוחלת החיים המתכלה ב-30% לפחות. לכן אנו אומרים להוסיף לא יותר מ-25% גליקול למים המזוקקים שלך אם תחליט לערבב את נוזל הקירור שלך עבור מקרר המים של רתך ה-TIG שלך.

מחשבות אחרונות

כעת, לאחר שהדרכנו אותך בתהליך הכנת מצנן מים עבור רתכת ה-TIG שלך והבנו כיצד המצנן ונוזל הקירור שלך פועלים עם רתכת ה-TIG שלך, אתה אמור להיות מוכן לצאת לדרך. עכשיו הגיע הזמן לחזור לאיזה כיף ריתוך מיושן!

Leave a Comment