מהו רתך MMA TIG?

ריתוך MMA TIG יכול להיות מונח מבלבל, אז מה הרתכים האלה עושים שכל כך מיוחד? עד כמה שזה נשמע טיפשי, המחשבה הראשונית שלי הייתה רתכי TIG שעושים גם קרבות MMA. זה בכלל לא המקרה כאן.

מהו רתך MMA TIG? רתכת MMA TIG היא מכונת ריתוך מיוחדת שיכולה לשמש גם לריתוך MMA וגם לריתוך TIG. במקרה זה, ‘רתך’ מתייחס למכונה המשמשת לריתוך, לא לאדם שמבצע את הריתוך.

הניחוש שלי, כפי שאתה יכול לראות, היה כבוי לחלוטין. לא רק שזה לא אדם שעבר הכשרה גם בריתוך וגם באומנויות לחימה מעורבות, זה בעצם לא אדם בכלל, אלא מכונה! למה הם משמשים ומי משתמש בהם? עד כמה הם פופולריים? ואיזה תג מחיר יש להם?

מבוא בסיסי לרתכי MMA TIG

רתכת MMA TIG היא מכונת ריתוך שיש לה מיישר כדי שתוכל להשתמש בריתוך מקל/MMA וריתוך TIG עם מכונה אחת בלבד. ריתוך MMA וריתוך TIG שניהם דומים במה שהם צריכים במונחים של מפעל ריתוך, וכך אפשר להשתמש ברתך אחד לשני סוגי ריתוך.

רתכי MMA TIG מופיעים לעתים קרובות כמפעלי ריתוך AC/DC או מכונות. אלה נוטים לעבוד בצורה הטובה ביותר עבור ריתוך MMA טוב יותר מאשר ריתוך TIG; עם מפעלי AC/DC, אתה יכול פשוט לעבור ממתח AC למתח DC כדי להשתמש בו בתור רתך TIG.

עם זאת, שני תהליכי הריתוך, MMA ו-TIG, משמשים לפרויקטים שונים מאוד. MMA נוטה להיות בעל היקף רחב יותר של יישומים בהשוואה ל-TIG, שהוא הליך ריתוך מיוחד למדי. ל- TIG גם לוקח הרבה זמן רב כדי להשלים פרויקט.

לעומת זאת, ניתן להשתמש ב-MMA להרבה יותר פרויקטים. מפעל ריתוך שיכול לשמש גם לריתוך MMA וגם לריתוך TIG יכול, בתיאוריה, לכסות את כל צרכי הריתוך האפשריים שלך. עם זאת, ייתכן שתג המחיר הגדול יותר אינו שווה את זה עבור רתכים שלא עושים את שניהם לעתים קרובות.

מה הופך רתך MMA TIG לשימושי?

עבור רוב הרתכים, הם ישתמשו בעיקר בריתוך MMA. הסיבה לכך היא ששיטה זו, שעליה ניתן סקירה קצרה בסעיף הבא, מהירה יותר להשלים איתה פרויקט, כמו גם קלה יותר לשלוט בה לרוב האנשים.

עם זאת, עבור פרויקטים מסוימים, ריתוך TIG הוא הימור טוב יותר עבור ריתוך איכותי. אם אלו הפרויקטים שאתה נוהג לעשות, ייתכן שתצטרך לשקול מחדש את העברת הכסף לרתך MMA TIG. רתכי MMA TIG אינם אמינים כמו רתכי TIG כפי שהם רתכי MMA.

זה פשוט בגלל שבעוד שיש להם את אותן דרישות בסיסיות למפעל, כל מפעלי הריתוך מלבד מפעלים ספציפיים ל-TIG מתוכננים עם ריתוך MMA בראש ובראשונה. זה מספרים פשוטים, במצב זה, שכן הרוב המכריע של האנשים מעדיפים ריתוך MMA על פני TIG.

כל עוד אתה משתלב בחלק זה של אנשים שמבלים את רוב זמנם בשימוש בהליכי ריתוך MMA ורק מדי פעם רוצים להשלים פרויקט הדורש ריתוך TIG, זו אפשרות מצוינת עבורך.

מה זה ריתוך MMA?

ריתוך MMA נקרא גם ריתוך מתכת ידני או ריתוך קשת מתכת מוגן. הוא מתאים למעמד הרחב יותר של ריתוך קשת, הכולל גם ריתוך TIG. כך אתה יכול לקבל את אותו מתקן ריתוך עבור שני סוגי הריתוך מכיוון שהם דומים בתפקודם.

עם זאת, הם אינם זהים ביישום. ריתוך MMA דורש שטף והוא מכונה גם ריתוך מקל, אבל זה כנראה הליך הריתוך הכי נפוץ. זה הרבה יותר מהיר בהשוואה לריתוך TIG וניתן להשתמש בו עם מתכות עבות יותר מאשר ריתוך TIG.

מה זה ריתוך TIG?

ריתוך TIG מתייחס לריתוך גז אינרטי של טונגסטן, שהוא תהליך המשתמש בגז במקום בשטף כדי להגן על הריתוך שלך מפני מזהמים הנישאים באוויר. ריתוך זה, כפי שציינו, נחשב גם לריתוך קשת, המשתמש בחשמל כדי לחבר מתכת למתכת על ידי התכתה לבריכות.

ריתוך TIG משמש בעיקר עבור חלקים דקים יותר של מתכות כגון אלומיניום ונחושת. זה יכול לקחת פרק זמן ארוך יותר באופן משמעותי להשלמת יצירה באמצעות הליכי ריתוך TIG בהשוואה לתהליכי ריתוך אחרים, וזו סיבה נוספת לכך שרבים מעדיפים MMA על TIG.

למי כדאי לקנות רתך MMA TIG?

כפי שסיקרנו קודם, לאנשים שעושים בעיקר ריתוך TIG עדיף לקנות מפעל במיוחד עבור ריתוך TIG שכן מפעלי ריתוך שהם MMA TIG טובים יותר, לטווח ארוך, לריתוך MMA. עם זאת, רוב האנשים מבצעים יותר ריתוך MMA, וזו אפשרות מצוינת גם לריתוך TIG כלשהו.

מי, אם כן, צריך לקנות רתך MMA TIG? מתי כדאי לקנות רתך MMA TIG ומתי לא? הנה מה שהגענו למסקנה לאחר מחקר על מפעלי הריתוך הללו.

  • סטודנטים לריתוך המעוניינים ללמוד ריתוך TIG. סביר להניח שתצטרך לקחת שיעור בריתוך TIG אם אתה מקבל את התואר שלך בריתוך. אבל אתה יכול להתנסות בזה בעצמך אם אתה רוכש רתך MMA TIG כשאתה רוכש את רתך ה-MMA שלך לתרגול/עבודה.
  • רתך TIG מזדמן, מקצועי או חובב, אשר מרתך MMA בעיקר. אם אינך עובד בחברה שמספקת לך מפעל ריתוך, אולי תרצה לבדוק את רתכי MMA TIG לזמן שבו אתה צריך להשלים קצת ריתוך TIG.
  • הרתך המקצועי, העצמאי, בעל רישיון. כקבלן מורשה, אולי אין לך הרבה עבודת TIG, אבל זה יהיה שימושי לקבל את האפשרות, למקרה שתזדקק לה.

מהו טווח מחירים גס של רתכי MMA TIG?

לרתכי MMA TIG יכול להיות קשה לנחש במדויק את המחיר, עם זאת, המינימום שתשלם עבור רתכת ה-MMA TIG שלך הוא בסביבות $300. זה לתפוס מכירה או רכישת רתך באיכות נמוכה יותר. הממוצע הוא בערך פי שניים, קרוב יותר ל-600 דולר, ומשם הוא רק עולה.

למרות שאלו נראים כמו מספרים גדולים ומפחידים, זה יכול להיות שימושי לבחון את העלות של מפעלי ריתוך אחרים, כולל מפעלי ריתוך TIG או MMA. מפעלי ריתוך MMA מתחילים בכ-$100 ובממוצע מ-$300, בעוד שמפעלי ריתוך TIG קרובים יותר להתחיל מ-$200 ולעלות.

זכור את טווח המחירים הזה, מכיוון שאתה יכול גם להשקיע בכמה מפעלי ריתוך ממוצעים ונפרדים בערך באותו מחיר כמו מפעל משולב אחד שאולי לא יפעל באותה מידה בשני ההליכים.

האם יש אפשרויות בעיקר לרתכי TIG שעושים גם MMA?

כפי שסיקרנו כאן, רוב רתכי MMA TIG טובים יותר לריתוך MMA. עם זאת, אתה יכול למצוא כמה דגמים נבחרים המותאמים לריתוך TIG.

זה יכול להיות קשה לזהות את אלה, אבל חפש את הפרסומת AC/DC ובדוק את התיאור כדי לראות אם זה מגיע עם צינורות גז או כל אזכור של פונקציונליות עם גז. מכיוון שריתוך MMA אינו משתמש בגז, מפעל ריתוך המיועד ל-MMA על TIG לא יגיע כבר עם צינורות.

אלו הם אופציה מצוינת לרתך TIG, שנתקל מדי פעם בצורך בריתוך MMA. הם פשוט לא נפוצים כמו רתכי MMA ראשוניים בגלל הביקוש של הצרכנים. אם אינך בטוח אם הרתך יעבוד למטרותיך, פנה לחברה.

לא משנה אם אתה מחפש להשתמש בעיקר בתהליכי ריתוך TIG או MMA, אתה יכול למצוא תחנת כוח שתעבוד היטב עבורך. עם זאת, אל תמחקו לחלוטין רכישת שני מפעלי ריתוך נפרדים, מכיוון שגילינו שאולי יקרים מעט יותר.

Leave a Comment