כיצד לתקן לפיד TIG

רתכי TIG מנוסים רבים מתקנים את הלפידים שלהם, אבל איך מתקנים לפיד TIG? זוהי מיומנות שימושית שהרבה רתכי TIG צריכים לדעת, מכיוון שהיא תחסוך לך כסף בטווח הארוך אם לא תצטרך לשלם למישהו שיתקן את הלפיד שלך בכל פעם.

איך מתקנים לפיד TIG? חלק מהתיקונים הבסיסיים, כגון צינור דולף, ניתנים לתיקון בבית או שניתן להשתמש בתיקונים כפתרון לטווח קצר, אך תיקונים גדולים דורשים איש מקצוע ואסור לנסות על ידי אנשים שאינם אנשי מקצוע.

תיקונים גדולים בלפיד TIG מפורטים ומסובכים. לעתים קרובות נדרשים כלים מיוחדים והכשרה כדי לדעת כיצד לתקן אותם. מצד שני, לפעמים צריך פשוט לזרוק את הלפיד ולקנות אחד חדש.

האם אתה יכול לתקן לפיד TIG בעצמך?

ניתן לבצע מעט מאוד תיקון לפיד TIG ללא איש מקצוע. הסיבה לכך היא עד כמה מורכבים ומפורטים ההילוכים הפנימיים של לפיד TIG. קשה להבין מה עושה מה ואיך לתקן אותו בהצלחה אלא אם כן הוכשרת לעשות זאת.

אם הלפיד שלך דולף מים, יש פתרון פשוט שאתה יכול לעשות. נסקור את זה בסעיף למטה. אם הצלחת להמיס חלק מהלפיד שלך, מה שכמות מפתיעה של אנשים עשו, אתה לא יכול לתקן את זה, אבל אתה יכול להאריך את חייו עד שתוכל לרכוש לפיד חדש.

זה מביא אותנו לנקודה האחרונה שלנו – לא ניתן להציל את כל לפידי ה-TIG. לפעמים, אם הלפיד שלך ניזוק מספיק, ייתכן שתצטרך פשוט לזרוק עליו את המגבת ולקנות תחליף. זכור כי עבור תיקונים גדולים, תצטרך איש מקצוע, אשר יכול להיות יקר.

אילו תיקונים ללפיד ה-TIG שלך אתה יכול לעשות בבית?

רוב התיקונים דורשים נסיעה לבעל המקצוע, עם זאת, זה יכול להיות יקר וקשה למצוא אותם. זה מוביל רתכים רבים לנסות להבין איך לתקן את הלפיד שלהם בעצמם.

יש בעיה נפוצה אחת שאנשים חווים עם לפיד TIG שהיא תיקון פשוט, אותו נסקור בסעיף הבא. אתה יכול לעשות עבודת “טלאים” לטווח קצר בבית, שעשויה להאריך את חיי הלפיד שלך במעט, אבל לא להרבה זמן.

אם אתה מבחין במשהו לא בסדר עם הלפיד שלך, עליך להפסיק מיד להשתמש בו. בהתאם לבעיה, ייתכן שיהיה עליך לתת לו להתקרר שנייה לפני שתבדוק את הבעיה האפשרית לעומק. תמיד לשים את הבטיחות במקום הראשון.

לאחר שקבעת שיש בעיה, תצטרך לטפל בחומרתה. שריטה עמוקה, למשל, לא תהיה בעיה במקום אחד, אבל במקום אחר עלולה לגרום נזק לחלקים חשובים בתוך הלפיד. קח בעיות רציניות עם הלפיד שלך לאנשי המקצוע.

כיצד לתקן נזילת מים מלפיד ה-TIG שלך

המצב שרוב האנשים נתקלים בו הוא כאשר צינור דולף, ומים יתזו לכל עבר או ידלפו לאט, תלוי בצינור שלך, בגודל ובמיקום הנזילה, והאם הוא מופעל או לא. זהו רק צינור או חיבור פגום או שניהם והוא פתרון מהיר.

  1. ראשית, תצטרך להבין איזה סוג של צינורות יש לך או איזה סוג אולי תרצה לקנות עבור התיקון הזה. אם אינך יודע, תוכל למצוא כמה אפשרויות על ידי חיפוש פרטי הלפיד שלך באינטרנט. זה אמור להביא מידע מהחברה שיצרה את הלפיד שלך, שיהיה הכי מדויק.
  • שנית, תצטרך להמשיך ולרכוש את הצינור לבחירתך ואת האספקה הדרושה כדי לבצע את המעבר. אתה כבר אמור לקבל את אלה, מכיוון שאתה רק צריך להיות מסוגל לפרק את הלפיד מספיק כדי להחליף את הצינור, שכנראה נמתח או מנוקב איפשהו, מה שגורם לדליפה.
  • לבסוף, תצטרך לבצע את התיקון בפועל. זה פשוט, כל עוד אתה מרגיש בנוח עם הלפיד שלך ואיך לפרק ולהרכיב אותו מחדש. הצינור משתלב בתחתית הלפיד והחיבור עלול להתרופף. כל שעליך לעשות הוא להחליף את הצינור ולהרכיב מחדש את הלפיד שלך.

כיצד לתקן חלקים מומסים קטנים מהלפיד שלך

הסביבה שלך מתחממת מאוד בזמן שאתה עובד בתור רתך. רתכים רבים מתלוננים על המסת חלקים מהלפידים שלהם על ידי הצבתם על משטח חם מבלי לחשוב. אם עשית את הטעות הזו, אתה צריך להיות הקלה לדעת שאולי לא תצטרך לזרוק אותו מיד לזבל.

הדבר הראשון שאתה צריך לעשות הוא להבין את חומרת הכתם הנמס. אם זה כתם גדול או על רכיב מרכזי או ליד הקצה, עליך להפסיק מיד להשתמש בו עד שתוכל לבדוק אותו. יכולת להמיס חלק מהחיווט בפנים או חלק מרכזי, ואתה לא רוצה להמשיך להשתמש בו כך.

אם הכתם המומס קטן ונמצא במקום לא משמעותי, כמו על הידית, ייתכן שתוכל לכסות אותו בסרט ולסיים את הפרויקט או היום שלך. זה לא פתרון לטווח ארוך, כמובן, אבל יעביר אותך בדוחק.

לטווח ארוך, הנקודה הנמסה עשויה להיות רק אי נוחות ותזכורת להיות רחוק מהמקום שבו אתה שם את הציוד שלך. עם זאת, גרוע עוד יותר, אם אתה נמס במקום הלא נכון. נזק חמור יכול להיפתר רק על ידי קניית תחליף.

לאן אתה יכול לקחת את לפיד ה-TIG שלך לתיקון?

לפידי TIG יכולים להיות יקרים, ובדרך כלל עדיף לנסות ולתקן את זה לפני שנכנעים לקניית אחד חדש, אותו נעסוק בהמשך. עם זאת, כיסינו גם כמה מעט תיקונים אתה יכול לעשות בעצמך. זה מוביל אותנו לחיפוש אחר מישהו שיכול לעשות זאת בצורה מקצועית.

זה יכול להיות קשה למצוא מקום מקומי לעשות את זה, אז תצטרך יותר אפשרויות מזה. אתה עלול בסופו של דבר לנסוע מרחק כדי לטפל בזה אם אתה גר באזור שבו זה לא נפוץ. למעשה, המקום הכי קל למצוא שיפוצניקים של TIG הוא בעיירות קטנות שמהן פועלות חברות ריתוך גדולות.

זה בגלל שזו מיומנות מאוד ספציפית. לפידי TIG הם מכונות קשוחות ואינם מתקלקלים לעיתים קרובות, כך שגם בשטח אין עודף עבודה. זו הסיבה שרוב האנשים בוחרים לא להתמחות בתיקון לפידי TIG. במקום זאת, תזדקק למישהו כללי יותר.

חפש מישהו שעושה תיקונים כלליים ללפידי ריתוך ו/או ציוד. אם תנסה לחפש “משפצי לפיד TIG”, לא תמצא הרבה. עם זאת, ייתכן שתמצא מישהו שהוא שיפוצניק לפיד ריתוך.

לאן לפנות אם אין לך מתקן לפיד ריתוך מקומי

זה שאין לך שיפוצניק לפיד ריתוך בקרבת מקום, לא אומר שלא תזדקק לעבודה על הלפיד שלך, כמובן. למעשה, זה עשוי להרגיש כאילו יש לו יותר בעיות כי אתה לא גר ליד חנות מקומית. מה אתה יכול לעשות אז?

במקרה זה, יש לך שתי אפשרויות. לכל אחד יש את היתרונות והחסרונות שלו, אז נחקור כל אחד מהם. בפעם הבאה שהלפיד שלך יתקלקל עליך, תדע בדיוק לאן ללכת.

1. אם לפיד ה-TIG שלך זקוק לתיקון, צור קשר עם החברה

זה לא אומר רק אם הלפיד שלך נשבר ואתה צריך למלא את האחריות שלך, אם כי אם הלפיד שלך נשבר במסגרת האחריות, פנה מיד לחברה. זה יבטיח שהלפיד שלך יתוקן כראוי ובחינם או יוחלף במלואו בחינם אלא אם כבר ניסית לתקן אותו.

גם אם הלפיד שלך ניזוק מחוץ לאחריות, אתה עדיין צריך לשקול ליצור קשר עם החברה. הם עשויים להציע תיקונים ישירות דרכם עבור הלפיד הספציפי שלך. גם אם לא, ייתכן שיש להם רשימה של שיפוצניקים שהם מכירים. זה, לפחות, ייתן לך לאן ללכת.

חלק מהחברות מציעות גם שירות תיקונים בתשלום. אתה פשוט תגיד להם מה לא בסדר עם הלפיד שלך, שלח אותו, והם יתקנו אותו וישלחו לך אותו בחזרה. מכיוון שזה דרך החברה, תדע בוודאות שאתה מקבל את החלקים האיכותיים.

החיסרון היחיד בכך הוא עלות המשלוח והטיפול, בנוסף לעלויות עבודת התיקון. תצטרך לשלם כדי לשלוח אותו לחברה, וככל הנראה, לשלם כדי שהם ישלחו אותו בחזרה אליך. למרות שזו אפשרות מצוינת, תצטרך לזכור גם את העלות לפני שתתחייב עליה.

2. אם לפיד ה-TIG שלך זקוק לתיקון, שלח אותו בדואר לתיקון או חפש פרילנסרים

חפש פרילנסר בקרבתך המוסמך לעבוד על לפיד ה-TIG שלך. חפש במקומות מקוונים כמו הרשימה של אנג’י, שבהם תוכל למצוא שיפוצניקים שונים או בעלי מקצוע אחרים מוסמכים ומוסמכים. ודא, עם זאת, אם אתה מחליט ללכת עם פרילנסר, אתה בודק את ההסמכה שלו.

כפי שדיברנו זה עתה, שליחת הלפיד שלך לתיקון יכולה להיות נחמדה מאוד, אבל מאוד יקרה. זה בגלל דמי המשלוח והטיפול, כפי שכיסינו, לא בגלל שליחתו לחברה. אם החברה שלך לא מבצעת תיקונים, אבל אתה יכול להרשות לעצמך לשלוח אותו, ייתכן שיש אפשרות בשבילך.

יש חברות שלא מייצרות את הלפידים אלא עושות תיקונים בסיסיים. אולי קשה למצוא אותם בחנויות בפועל, אבל האינטרנט פתוח להפליא לכל מה שתזדקק לו. חפש כל חברה גדולה שעושה תיקונים ללפידי ריתוך ושאל אם הם יכולים לקחת את הדגם שלך.

הם צריכים להיות קלים למצוא, וגוגל תיתן לך שפע של אפשרויות עם חיפוש פשוט של “שיפוצניק לפיד ריתוך”, אבל ריכזנו גם כמה מקומות שאנחנו מכירים כדי לתת לך כמה רעיונות איפה להתחיל.

תיקון הריתוך של ביל

הם בעסקים הרבה מאוד זמן, אז אתה לא צריך לדאוג שהם לא יודעים את העבודה שלהם. יש להם ניסיון רב וזמן אספקה ​​מהיר. אתה רק צריך ליצור איתם קשר לגבי הלפיד והתיקונים שלך ואז לשלוח אותו אליהם בדואר.

הם יוודא שהלפיד שלך מתפקד במלואו לפני שהם מחזירים אותו אליך על ידי בדיקת הלהבה ולאיתור דליפות כלשהן.

רגולטור ולפיד משולב

חברה זו מתהדרת בבנייה מחדש של למעלה מ-1350 רגולטורים ולפידים מדי חודש. הם בונים מחדש לחלוטין כל לפידים שאתה שולח להם וגם מחליפים את כל ההיבטים הרכים, מטבעות O ועד אטמים. זה מבטיח שהלפיד שלך יהיה במצב טיפ-טופ לפני שהוא מחזיר אותו אליך.

מתי כדאי לקנות לפיד TIG חדש?

אחרי נקודה מסוימת, אין דרך חזרה. אתה פשוט צריך להמשיך ולרכוש לפיד חדש. זה יכול להיות בגלל שנים של בלאי או מפציעה משמעותית שנגרמה לו ממש לאחרונה. חשוב לדעת מתי הנקודה הזו.

הפרידה מהלפיד שלך יכולה להיות קשה, גם בגלל כמה זמן יש לך את הלפיד וגם בגלל הפגיעה בחשבון הבנק שלך. אבל, כדי להפעיל בבטחה את הלפיד שלך, אתה צריך להיות תפקוד מלא. הנה שתי הסיבות העיקריות לכך שאנשים בסופו של דבר צריכים להיפרד מהלפיד שלהם.

1. עלות התיקונים של לפיד TIG יכולה לעלות על העלות של לפיד חדש

בדיוק כמו עם מכוניות, לפעמים, עלות תיקון לפיד TIG יכולה לגבור על העלות של רכישת אחד חדש. במקרה זה, אתה עלול להתפתות להישאר עם הניסיון והנכון שלך, אך עליך לשקול זאת היטב לפני שתחליט על כך מסיבות שונות.

אם הלפיד שלך במצב רע מאוד, ייתכן שהוא לא בטוח לשימוש יותר. זהו המקרה הגדול ביותר שבו יש לזרוק ולהחליף לפידים. אינך יכול לסכן את ביטחונך ואת בטיחותם של כל מי שנמצא בקרבתך על ידי שמירה על לפיד ישן בשימוש זמן רב מדי.

הדרך היחידה להציל לפיד TIG שנמצא במצב נורא הוא להחליף הכל לחלוטין ולשמור על הקליפה. בדרך זו, תוכל לשמור על אותה מעטפת חיצונית, כמו הידית והחלקים הנראים לעין, אך החלק הפנימי יוחלף. שוב, זה דומה למכוניות בכך שניתן לבנות אותן מחדש מהמסגרת.

עם זאת, אתה עלול להיתקל בבעיות אם הלפיד שלך ישן יותר. לפידים ישנים יותר אין חלקים זמינים, הרבה פחות מספיק כדי לבנות מחדש לחלוטין את החלק הפנימי של הלפיד. ללפידים ישנים כידוע קשה למצוא עבורם חלקים, וזו עוד סיבה נפוצה שאנשים מחליפים אותם.

2. לפיד ה-TIG ניזוק בצורה חמורה מכדי לתקן אותו

זו הסיבה השנייה בשכיחותה. לפידי TIG הם קשים מאוד, אבל אפילו להם יש גבולות. לפעמים קורים דברים שהם יותר מדי בשביל שהלפיד שלך יכול להתאושש מהם.

לדוגמה, אם תצליחו להפיל את הלפיד שלכם ממרחק מספיק גבוה כדי לפגוע בו, כנראה שתזדקקו ללפיד חדש. הם בנויים לעמוד בהרבה, אז ברגע שאתה מגיע לנקודה שבה אתה שובר אותו, אתה באמת שובר אותו. זה בדרך כלל ידרוש לפיד חדש.

כפי שצוין בסעיף הקודם, ייתכן שתוכל לשמור על המעטפת החיצונית ולהחליף את כל החלק הפנימי, אפילו בלפיד פגום קשות. עם זאת, אם הקליפה החיצונית והפעולות הפנימיות מנותצות או נשרפות או נמסות, פשוט תצטרך לקבל שאתה צריך לפיד חדש.

לפידים חדשים יכולים להיות יקרים, אבל זכור שאתה שומר על עצמך ועל כל מי שקרוב אליך בטוח יותר על ידי בעל לפיד פונקציונלי לחלוטין. לפידים פגומים מהווים סיכונים רבים, גם לך וגם לכולם ולכל הסובבים אותך, כי הם לא מתפקדים כראוי.

כיצד ללמוד לעבוד על לפיד ה-TIG שלך בעצמך

יש כמה דברים בסיסיים שאתה יכול לעשות לתחזוקה על לפיד ה-TIG שלך. זה כולל דברים כמו פירוק כדי לנקות אותו, בדיקה קבועה והחלפת צינור המים שלך בעת הצורך, ולדעת מתי לקחת אותו לאיש מקצוע. אבל מה אם נמאס לך לקחת את זה לאיש מקצוע?

אם אתה רוצה ללמוד כיצד לעבוד במלואו על לפיד ה-TIG שלך בעצמך, תחסוך כסף לאורך חייך בכך שלא תצטרך לשלוח אותו יותר. מהצד השני, תצטרך להשקיע מראש בציוד כדי לעבוד על לפידי TIG ועל החינוך שלך.

בדוק במכללה הקהילתית המקומית שלך עבור תוכניות ריתוך. כמה מהם יציעו לפחות שיעור אחד על תיקונים בסיסיים שאתה יכול לעשות לפיד ה-TIG שלך. בהתאם למכללה, אולי אפילו תוכל לקבל תואר מלא בתיקוני לפיד ריתוך. זה יאפשר לך אפילו לפתוח עסק לתיקון לפידים.

אתה יכול גם לחנך את עצמך אבל לעשות זאת על אחריותך בלבד. ליוטיוב יש שפע של סרטונים על איך לתקן הכל, כולל לפידי TIG. עם זאת, זכור ליוטיוברים אין דרישות כלשהן לפרסם, אז היזהר מאוד כשאתה עובד מחוץ להוראות YouTube.

Leave a Comment