הנה איך אתה יכול להדביק ברזל יצוק לרתך

כאשר אתה שובר רכיב או פריט שיוצרו באמצעות ברזל יצוק, זה יכול להיות סיוט לתקן. רתכים רבים נקנו על ידי עבודת תיקון קטנה עבור חבר או משפחה לאחר שהוצג להם משהו עשוי ברזל יצוק. אתה בדרך כלל מלא בביטחון לגבי כל עבודת תיקון עד שפיסת הברזל היצוק נוחתת על שולחן העבודה שלפניך.

עם זאת, תיקון או הדבקת ריתוך ברזל יצוק הוא לא הכל אבדון, וניתן לעשות זאת בתנאי שיש לך את הציוד המתאים, הניסיון, הידע ורק קצת מזל.

להדביק ברזל יצוק לרתך ניתן לעשות עבור ברזל יצוק אפור וגמיש עם אלקטרודת מקל עשירה בניקל (>55%). יש לחמם ברזל יצוק לפני הריתוך כדי למנוע סדקים.

במדריך הבא, אנחנו הולכים להסתכל מקרוב על התהליך הכרוך בריתוך מוצלח של ברזל יצוק. עם ציוד הריתוך והתהליכים הנכונים, אתה אמור להיות מסוגל לרתך בהצלחה כמעט כל רכיבי ברזל יצוק ולהחזיר את עצמך או את המכונה שלך לעבודה שוב תוך זמן קצר.

  • קביעת סוג הברזל היצוק, אתה תהיה ריתוך
  • בחירת תהליך הריתוך שלך
  • בחירת האלקטרודות הנכונות
  • ניקוי המשטח לפני הריתוך
  • חימום מוקדם וקירור לאחר ריתוך

אתגרים ריתוך ברזל יצוק

ברזל יצוק הוא אחד החומרים המאתגרים ביותר בעולם לריתוך ואחד מהחומרים הנפוצים ביותר עבור חלקי ציוד. לעתים קרובות תמצאו רכיבי ברזל יצוק המשמשים במכונות ובבתי מנוע שבהם החלקים עצמם חשופים לכמויות מוגזמות של כוח או לחץ.

אם אתה מרתך ברזל יצוק לא נכון, אתה יכול לגרום לנזק נוסף ולהפוך כל ניסיונות תיקון עתידיים לבלתי אפשריים. לעתים קרובות, ריתוך ברזל יצוק הוא המוצא האחרון כאשר אינך יכול לקבל את החלק המקורי יותר, או שאינך יכול להרשות לעצמך להמתין בזמן שחלק אחר יתקבל. עם זאת, אתה צריך להיות מציאותי לגבי הסיכויים שלך לריתוך ברזל יצוק. לא פחות מ-50% מתיקוני הריתוך בברזל יצוק מסתיימים בכשל, עם יותר נזק שנגרם לרכיב המקורי.

1. קביעת סוג הברזל היצוק, אתה תהיה ריתוך

השלב הראשון בתהליך ריתוך כל רכיב ברזל יצוק הוא קביעה איזה סוג ברזל יצוק תרתך. הדבר האחרון שאתה צריך הוא לנסות ולרתך ברזל יצוק שכמעט בלתי אפשרי לרתך. אולי אתה לא יודע, אבל יש סוגים שונים של ברזל יצוק, וכנראה שאתה אפילו לא רוצה לנסות לרתך את רובם.

להלן רשימה של כמה מהסוגים השונים של ברזל יצוק וגם יכולת הריתוך שלהם:

ברזל יצוק אפור – ברזל יצוק אפור הוא אחד מסוגי הברזל הנפוצים ביותר וניתן לריתוך בקושי. אם אתה לא מנוסה בריתוך ברזל יצוק, אז ברזל יצוק אפור הוא משהו שאתה יכול לנסות לרתך.
ברזל יצוק לבן – ברזל יצוק לבן כמעט ואינו ניתן לריתוך ויש לנסות אותו רק על ידי רתך ברזל יצוק מקצועי עם ניסיון רב.
ברזל יצוק רקיע – ברזל יצוק רקיע ניתן לריתוך, אך זהו תהליך יקר מאוד וגוזל זמן רב.
ברזל יצוק ברזל – אין לרתך ברזל יצוק ברזל, שכן ריתוך מסוג זה של ברזל יצוק יכול לשנות את תכונות המתכת ולהפוך אותה לחסרת ערך.
הדרך הקלה והאמינה ביותר לדעת באיזה סוג של ברזל יצוק אתה מתעסק אם אתה מנסה לרתך או לתקן רכיב שבור היא לעיין במדריך ואם המדריך למוצר אינו מכיל את המידע שאתה צריך, לאחר מכן נסה ליצור קשר עם היצרן.

כאשר החומר נסדק טרי, יש סיכוי שתוכל לזהות את סוג הברזל היצוק, אבל זה לא תמיד אמין. אם היצרן כבר לא בעסק או שאתה לא יכול לזהות אחד, אז כניסה לאינטרנט ומחקר מסוים עשוי לעזור לך לזהות או לצמצם עם איזה סוג של ברזל יצוק אתה מתמודד.

ברזל יצוק אפור תמיד יהיה הסוג הנפוץ ביותר של ברזל יצוק. באופן מציאותי זה אמור להיות הסוג היחיד של ברזל יצוק שאתה מנסה לרתך אלא אם כן אתה מיומן ומנוסה בריתוך ברזל יצוק. אם יש לך מישהו מנוסה שיסייע לך בתיקון הברזל היצוק הראשון שלך, זה יכול גם לחסוך ממך ביצוע טעויות יקרות.

2. בחירת תהליך הריתוך שלך

לאחר שזיהיתם בהצלחה מהו החומר ושתוכלו לרתך אותו, השלב הבא בתהליך הוא הבחירה כיצד אתם הולכים לרתך אותו. אמנם יש לך כמה אפשרויות איך אתה הולך לרתך את הברזל היצוק, שלוש האפשרויות העיקריות שיש לך הן MIG, TIG ומקל.

אם החלק שאתה מרתך הוא משטח מעובד, אז ריתוך TIG עשוי להיות אופציה טובה מכיוון שיש פחות ניתזים בעת ריתוך TIG בהשוואה לריתוך מקל. עם זאת, ריתוך MIG ומקל היא בחירה מצוינת לריתוך ברזל יצוק כל עוד אתה בוחר את מוטות המילוי הנכונים. זה יעזור אם יהיו לך מוטות מילוי מתאימים; אחרת, סביר להניח שתראה את החלק נסדק לאחר הריתוך או במהלך השימוש.

אפשרות נוספת שחלק מהאנשים משתמשים בה לריתוך ברזל יצוק היא ריתוך אוקסי-אצטילן. זה עוזר למזער את כמות החום אליו נחשפים הרכיב או החלק במהלך תהליך הריתוך.

3. בחירת האלקטרודות הנכונות

אוקיי, במאמר זה, בחרנו לרתך את הברזל היצוק שלנו עם רתכת מקל או רתכת ARK, אז נצטרך לבחור את האלקטרודות הנכונות לפרויקט. למרבה המזל, כשזה מגיע לריתוך ברזל יצוק, אין לך מבחר עצום לבחירה, כך שזה מקל מעט על בחירת האלקטרודות המתאימות. עם זאת, אם אתה משתמש באלקטרודות הלא נכונות, הסיכויים גבוהים שהריתוך לא יתמזג כראוי לברזל היצוק או יגרום לשברי מאמץ בהמשך.

תכולת ניקל עשירה – אחת האלקטרודות הטובות ביותר שתמצאו היא אחת עם תכולת ניקל עשירה מכיוון שהיא הרבה יותר רכה וניתנת לעיבוד מאלקטרודות רבות אחרות. זה לא הולך להתקרר כל כך מהר, ולאחר שהוא מרותך, הריתוך הולך להיראות דומה מבחינה ויזואלית לברזל יצוק. עם זאת, אלקטרודות ניקל עשירות הן מהמוטות היקרים ביותר בשוק ואינן פנטסטיות לריתוך חלקים עבים של ברזל יצוק.

55% ניקל ו-45% ברזל – אפשרות מצוינת נוספת וגם הרבה יותר משתלמת אם יש לך הרבה ריתוך ברזל יצוק להשלים או לעשות את זה על בסיס די קבוע. זה נראה דומה לברזל יצוק כאשר הוא מרותך. למרות שזה יהיה ניתן לעיבוד לאחר ריתוך, זה הרבה יותר קשה ממוטות 99% ניקל שדיברנו עליהם למעלה. הכיווץ התחתון אומר שהוא הולך למזער את הסדקים כשהריתוך מתקרר.

ברזל – אפשרות זולה נוספת, מוטות ברזל לא יתנו לך מראה דומה לברזל יצוק לאחר מרותך. אתה הולך להיות מאותגר באמצעות מוטות ברזל מכיוון שאתה צריך להתמודד עם יותר התכווצות כשהריתוך מתקרר, והמוצר המוגמר שלך לא יהיה בר עיבוד, אבל ניתן לטחון אותו.

נירוסטה – מוטות הנירוסטה לא הולכים להתקשות ולשנות את תכונות הברזל היצוק כמו מוטות הברזל. עם זאת, הנירוסטה תתכווץ ותתרחב משמעותית במהלך תהליך הקירור והחימום, כך שהיא עשויה להיות מאתגרת לשימוש. בונוס נוסף של נירוסטה הוא שהיא ניתנת לעיבוד

בסופו של דבר, האלקטרודה שתבחר תהיה תלויה במה שאתה מרתך, בתקציב שלך ובאילו סוגי אלקטרודות יש לך גישה. עם זאת, השקעת קצת יותר על האלקטרודות הנכונות או הקדשת זמן כדי למצוא את האלקטרודות הנכונות לעבודה יגרום לכך שהמוצר המוגמר ייראה הרבה יותר טוב וחזק יותר ויכול לחסוך לך המון כאבי ראש וטרדות לאורך הדרך. .

ריתוך ברזל יצוק קשה מספיק מבלי להתעסק בלי האלקטרודות או הכלים הנכונים לעבודה.

4. ניקוי המשטח לפני הריתוך

כמו כל ריתוך שאתה עושה, במיוחד כשאתה מבצע עבודת תיקון, ניקוי המשטח הוא בעל חשיבות עליונה להשגת תוצאה מצוינת על הריתוך שלך. אחרי הכל, הדבר האחרון שמישהו רוצה לעשות הוא להשקיע שעות במעקב אחר כל הליכי הריתוך הנכונים רק כדי לדלג על הניקוי ולקבל תוצאה גרועה על הריתוך.

אתה יכול רק לדמיין כמה חומרים הצטברו בתוך פיסת ברזל יצוק, במיוחד כשהיא חשופה לדלק, שמנים, אבק, אדים ומזהמים אחרים.

כאשר אתה מנקה את הברזל היצוק שלך, אתה צריך להיות בטוח להסיר כל צבע, שומן, חלודה, אבנית ושמן, וודא שאתה שם לב במיוחד לאזור שיורתך. אתה יכול גם להסיר את העור על פני השטח או את עור היציקה עם מטחנה או מלטשת. לאחר מכן, נגב את פני השטח של הברזל היצוק כדי להסיר שאריות גרפיט. לבסוף, חימום מוקדם של החלק יעזור לשרוף כל לחות או מזהמים.

5. חימום מוקדם וקירור ריתוך לאחר

כמעט כל מי שמרתך ברזל יצוק באופן קבוע מסכים שחימום מוקדם של פיסת הברזל היצוק לפני הריתוך הוא חלק חיוני מתהליך הריתוך. לברזל יצוק יש מעט מאוד יכולת להתכופף, להתרחב או להתכווץ. לחום יש השפעה מעוותת על מתכת, אבל אם חלק אחד של המתכת מתחמם או מתקרר מהר יותר, אז אתה יכול לראות סדקים מתרחשים במתכת.

כאשר אתה מחמם את הברזל היצוק לפני הריתוך, אתה יכול למזער את ההשפעה הזו על ידי קירוב אזורי המתכת שמסביב לטמפרטורת הריתוך. חימום מוקדם הוא הדרך הטובה ביותר להבטיח שהרכיב לא ייסדק במהלך תהליך הריתוך או כשהוא מתקרר מאוחר יותר.

השלב האחרון בתהליך הוא קירור היצירה. אתה רוצה את פיסת הברזל היצוק להתקרר לאט ככל האפשר. במקום להרוות את היצירה או לתת לה להתקרר על שולחן העבודה שלך, אתה תמיד צריך לשים אותו בתנור או קופסת חול. זכרו, ככל שהוא מתקרר לאט יותר, כך התוצאה תהיה טובה יותר.

חלק מהאנשים מאמינים גם שההצפה היא דרך יעילה למנוע סדקים ברכיבים מרותכים. החיטה כוללת הקשה על הריתוך הרך כשהיא מתקררת לאחר הריתוך עם פטיש כדורי. מאמינים שזה יכול גם למנוע חימום. עם זאת, קירור יעיל לאחר ריתוך הוא עדיין הסיכוי הטוב ביותר שלך למנוע סדקים.

כיצד להדביק ברזל יצוק לרתך – מסקנה

אין שום דבר מזרחי בריתוך ברזל יצוק. אל תתפתו למהר בתהליך, ותמיד זכרו שזמן והכנה הם המפתח להבטחת הסיכוי הטוב ביותר שלכם להצלחה בעת ריתוך או תיקון ברזל יצוק כלשהו.

אם תבצע את כל השלבים המפורטים לעיל, יש לך סיכוי טוב להצליח לרתך או לתקן את רכיב הברזל היצוק שלך. עם זאת, אם תנסה לדלג על שלבים או למהר בתהליך, יש סיכוי טוב שהרכיב המוגמר ייסדק כשהוא מתקרר או אחרי שהוא קר. זה גם יכול להוביל לכך שהריתוך שלך יהיה חלש פנימי והפריט המתוקן נשבר שוב ברגע שהוא נכנס לשימוש.

כמו בכל ריתוך, תיקון ברזל יצוק וריתוך ברזל יצוק כרוך בביצוע מכלול נהלים בזהירות ובסדר הנכון. אל תירתע אם חתיכת הברזל היצוק הראשונה שאתה מתקן לא עובדת כפי שציפית. ריתוך כל ברזל יצוק יכול להיות תהליך מסובך ובלתי צפוי.

נניח שיש לך חומר גרוטאות או חלקי חילוף מהברזל היצוק להתאמן עליהם לפני ריתוך ותיקון החלק העיקרי. במקרה כזה, זו יכולה להיות דרך מצוינת להגדיר את הגדרות הריתוך שלך לפני שאתה מתחייב לרתך את הרכיב הקריטי.

אם יש לך שאלות או טיפים לגבי ריתוך ברזל יצוק, אל תהסס לפנות אלי כדי לשתף את החוויה שלך. הניסיון והידע שלך יכולים לעזור לרתך אחר לתקן ולרתך בהצלחה את פרויקט הברזל היצוק הבא שלו.

Leave a Comment