לשם כך משמשים צבת רתך MIG

כשזה מגיע לריתוך, אתה צריך מגוון רחב של כלים על החגורה שלך כדי להבטיח שאתה מוכן לכל אירוע. רבים מצבת אלה מגיעים עם חותכי חוט מובנים ליותר שימושיות, אך בפני עצמם, צבת רתכת MIG מתוכננת לתפקד במשימות ספציפיות בריתוך MIG.

צבת רתכת MIG היא וריאציה של צבת עם חוטם מחט. הם משמשים כאשר משימה דורשת משטחים בעלי מרקם להגברת החיכוך ולטפל בדברים שהורתכו זה לזה.

עם הקצוות הארוכים והמרקמים שלהם, צבת אלה יכולה לאחוז אפילו במשטחים הקטנים ביותר. הטיפים הללו הם מה שמפריד בין צבת רתכת MIG לבין צבת רגילה והם גם מה שמאפשרים לך לבצע משימות רבות שלא ניתן היה לבצע עם צבת רגילה. אם למדת על ריתוך, אתה יודע שהכלים הנכונים יכולים לעשות את כל ההבדל בעבודה.

למה משמשים צבת רתך MIG?

כדי להסביר למה משמשים צבת רתכת MIG, תצטרך להבין יותר על ריתוך MIG. הפלייר עשוי לבצע כל אחת מהמשימות המרובות הקשורות לריתוך MIG, אך מידע זה אינו מועיל לך אם אינך יודע את היסודות הכרוכים בריתוך MIG.

ריתוך הוא תהליך שבאמצעותו מחברים שני משטחי מתכת שונים באמצעות חום. בעיקרו של דבר, אתה מחמם את שני המשטחים מספיק כדי לגרום למתכות להמיס מעט. זה מקל באמצעות לפידים שמדליקים את הלהבות ומחממים את המתכת. עם זאת, יש קו דק בין המסת המתכת מספיק כדי לרתך לבין כיפוף שלה לגמרי מחוץ לצורה.

על מנת להתאים סוגים שונים של מתכות ויישומיהן, הרתכים משתמשים בשיטות שונות. אחת מהשיטות הללו ידועה בשם ריתוך MIG. MIG מייצג גז אינרטי מתכתי. ריתוך MIG הוא וריאציה של ריתוך קשת, המשתמש בחשמל כדי לאלץ את המתכות לרתך יחד. ריתוך MIG משמש בדרך כלל למשטחי מתכת עבים מאוד.

עם זאת, ריתוך MIG אינו כולל רק את שני משטחי המתכת המרותכים יחד. ריתוך MIG זקוק גם לסוג של חוט ריתוך המשמש למילוי הרווחים הזעירים בין שני משטחי המתכת. לכן, צבת רתכת MIG צריכה לתת את הדעת על השימוש בחוטי מתכת ולתפקד כחותכי חוטים.

תמרוני זרבובית

מתחת לנקודת הציר של הצבת, אזור עגול קטן מושלם להידוק על פיות. לפידי MIG יש חרירים זעירים הידועים לשמצה שקשה לתפוס ולהפוך אותם, אבל צבת MIG רתכת מיועדת לעבודה. עם הצבת שלך, אתה יכול להדק או לשחרר את פיית הגז של לפיד MIG. הזרבובית חיונית לתעלת הגז לאזור הריתוך.

כל סוג של סתימה יכולה לשנות את זרימת הגז ולא להגן על האזור. הגז נמצא שם כדי להגן על אזור הריתוך, אז אתה רוצה לטפל היטב בפיית הגז שלך.

צור קשר עם עצות

כאשר קצות מגע נשחקות, יש להחליפם. כמו חרירי לפיד MIG, קצות המגע קטנות במיוחד וקשה להדק אותם. תצטרך לאחוז בחוזקה בקצות מגע אלה כדי להחליף אותו בקצה חדש או להדק קצה מגע לאחר התקנתו. קצה המגע עשוי לעתים קרובות מנחושת וניתן לטפל בו כדי להפחית נתזי ריתוך.

מדידה של 1/4 אינץ’

במקום צורך בסט נוסף של ידיים וחותכי חוט, צבת הרתך של MIG יכולה לתפקד במקומם. כאשר תסובב את הפלייר בידיים, תוכל לראות שיש חריץ בקצה החיתוך. אם תניח אותו צמוד לזרבובית גז, החריץ הזה תמיד יסמן רבע אינץ’ כשאתה חותך את חוט הריתוך.

להחזיק כלי שמתפקד כצבת וכחותך תיל זה כבר מגניב, אבל מתחילים יכולים להיכנס לריתוך בקלות כאשר לחותך החוט יש גם סימון נוח למדידה של רבע אינץ’ עבור חוט הריתוך. מכיוון שאי אפשר לבצע ריתוך MIG ללא חוט הריתוך, הצבת שלך צריכה להיות מסוגלת לחתוך את החוט כאשר אתה משלים פרויקט.

בנוסף, ככל שתמשיך בתהליך הריתוך, תצטרך להוציא עוד חוט. לצבת האלה יש מספיק אחיזה באף כדי שתוכלו לאחוז בקלות בחוט ולמשוך אותו החוצה, ואז לחתוך אותו. היכולת לעשות את כל זה ביד אחת היא חלק מכריע בתהליך כי אתה תמיד רוצה שתהיה לך יד חופשית כשאתה משחק באש, כביכול.

סלאג האמר

למרות שבדרך כלל לא מייצרים סיגים בריתוך MIG, ניתן להשתמש בצבת אלו בכל מיני תהליכי ריתוך. נניח שהחלטתם לבצע מגוון אחר של ריתוך קשת, המכונה ריתוך מקל או ריתוך קשת מתכת מסוככת. במקרה כזה, תבחינו שהשטף המשמש להקלת העברת החום למתכות יוצר שאריות קלות הנקראות סיגים.

כאשר השטף נמס על אזור הריתוך ואינו ממלא את הרווחים בין המתכות המרותכות זו לזו, עודף השטף מתייבש לסיגים. זה יכול לפגוע מאוד במראה המפרק שאתה מרתך ויכול להפחית את המשיכה האסתטית. כמו כן, אם אתה מתכנן לרתך רמה נוספת על גבי הריתוך הנוכחי שלך, תצטרך להסיר את הסיגים.

גם אם אינכם מתכננים להוסיף שכבה שנייה, כל מי שמקווה לצבוע מעל המפרק ירצה להסיר את הסיגים מכיוון שהוא עומד בדרכו של ציפוי הצבע ויגרום לכך שהצבע לא יידבק למפרק המתכת. נו. צבת רתכת MIG מתפקדת כמו פטיש קטן כדי לשבץ את הסיגים ולשבור אותו כדי לרדת מהחיבור.

נתז ריתוך

ניתזי ריתוך הם הסיוט הגרוע ביותר של כל רתך. הוא דוחף את פיית הגז, מה שעוצר את זרימת הגז. הצטברות זו יכולה אפילו לקצר את קצה המגע כשאתה הולך לרתך משהו אם אינך מקפיד על ניקוי ניתזי הריתוך לאחר השימוש בלפיד. למרבה המזל, צבת רתכת MIG יכולה להיות כלי ניקוי נהדר.

נתזי ריתוך הם תוצאה של שימוש במתכת מותכת בפרויקט. במהלך תהליך הריתוך, חתיכות קטנות של מתכת מותכת מתאספות סביב קשת הריתוך כחתיכות של חומר פסולת. אם אינך ערני לגבי ניקויו, זה עלול לסתום את פיית הריתוך שלך. תוצאה גרועה בהרבה תהיה אם חלק מהנתזים שרפו אותך, וזו הסיבה שאתה צריך לנקות בזהירות רבה.

כל שעליכם לעשות הוא להסיר את הזרבובית לאחר שסיימתם את הריתוך להיום, ותוכלו להשתמש בקצה צבת הרתך של MIG כדי לנקות כתמים קטנים של ניתזי ריתוך. אם תזכור לעשות זאת לאחר כל פגישת ריתוך, תוכל לגרום לטיפים למגע שלך להחזיק מעמד זמן רב יותר לפני שיהיה צורך לשנותם.

יש אנשים שמעדיפים להשתמש בצבת רתכת MIG שלהם כדי לנקות את הזרבובית לפני שהם מתחילים לרתך על מנת להבטיח שהרתך הספיק להתקרר מספיק לפני תהליך הניקוי. אתה תמיד צריך לתת לו מספיק זמן להתקרר כדי למנוע מעצמך להישרף או להמיס את האחיזה בצבת.

לסיכום

אם אתה לומד על ריתוך וחושב שאתה רוצה לנסות את המכללה הישנה, ​​אתה תמיד צריך להכין אמצעי בטיחות נאותים על ידי שימוש בכלים הנכונים. צבת רתכת MIG משמשת לכל המשימות הקטנות הכרוכות בריתוך MIG, כמו חיתוך חוט הריתוך, הסרת נתזי ריתוך והידוק על הזרבובית.

Leave a Comment